מנהל מחלקה באיכילוב על הרעלת הטונה: "לא מדובר בתופעה חדשה"

ד"ר דניאל טרוצקי אמר כי המקרה שבו הגיעה מטופלת במצב קריטי לאחר אכילת הדג הוא "תופעה נדירה וקיצונית - ולכן לא נכון להשליך ממקרה זה על הכלל". עוד הדגיש: "אין פה מקום לפאניקה בציבור"

זמן צפייה: 02:45

ד"ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה, התייחס היום (חמישי) למקרי ההרעלה והאלרגיה בימים האחרונים, בהם הרעלת הטונה בארומה ת"א שפורסמה לראשונה בחדשות 13 ואמר כי "אני מבקש להבהיר ולהרגיע - לא מדובר בתופעה חדשה ואין פה מקרה לפאניקה בציבור. למחלקות לרפואה דחופה בכל רחבי הארץ כמו בשאר העולם מגיעים מידי יום מטופלים שסובלים מתופעות הנובעות מאכילת מזון מקולקל. לרוב הם מקבלים טיפול קצר ומשתחררים לביתם בתוך זמן קצר. מדובר ברוטינה רפואית יומיומית שלנו".

"השוני הפעם הוא העובדה שהגיעה מטופלת למצב קריטי", המשיך טרוצקי, "גם כאן, נכון להדגיש כי מדובר בתופעה נדירה מאוד וקיצונית ולכן לא נכון להשליך ממקרה זה על הכלל. אני יכול רק להמליץ לכולם לוודא שהמקום בו אתם בוחרים לסעוד מקבל את אותה התייחסות ורגישות שנדרשים כיום מאנשי צוות ומוסד רפואי - שהעובדים שוטפים ידיים, חובשים כפפות, המקום נקי ואסתטי ולנסות לפחות לשאול איך וממתי המזון מוכן".

לכתבות נוספות בנושא >>

מקרה נוסף של הרעלת טונה בת"א: בן 29 פונה לביה"ח עם אלרגיה

תוצאות בדיקת המעבדה: הרעלת הטונה בארומה ת״א נבעה מאחסון לקוי

הרעלת הטונה: מי אחראי לפקח על תקינות המזון שאנו אוכלים?

שירי פורר
שירי פורר | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום שלישי אישה בת 41, שירי פורר, וגבר בן 34 אושפזו בבית החולים איכילוב אחרי שאכלו סלט וכריך טונה בסניף של רשת "ארומה תל אביב" בדרך בגין בתל אביב. האישה, שהגיעה לבית החולים במצב קשה, אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ.

תחילה הגיעה לבית החולים פורר, אחרי שאכלה סלט טונה בסניף. "המטופלת קיבלה טיפול מתקדם שכלל טיפול בחמצן, מנות של אדרנלין ונוזלים, במטרה לייצב את לחץ הדם ולהתגבר על אותה תגובה אלרגית חריפה", הסביר ד"ר גל פחיס, מומחה ברפואה דחופה, מנהל אגף שוכבים במחלקה לרפואה דחופה.

בהמשך חל שיפור במצבה והיא שוחררה לביתה. אתמול, הסניף שבו אירע המקרה לא נפתח. פורר סיפרה: "אכלתי את הסלט תוך עשר דקות מאז שרכשתי אותו, ומייד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה. מיד הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית חריפה". עוד הוסיפה: "לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת, שניסתה לגלגל את זה עליי. אני מקווה שהם יעשו בדק בית".

אתמול, שני אנשים נוספים הגיעו לבתי חולים אחרים אחרי שאכלו כריך טונה. השניים הגיעו לבתי החולים כשהם סובלים מהקאות ושלשולים, ושוחררו לאחר קבלת טיפול רפואי. לא ברור באיזה סניף של "ארומה" מדובר.