בשיא המשבר: החשב הכללי במשרד האוצר התפטר מתפקידו

בצל המאבק סביב תקציב המדינה, שר האוצר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי רוני חזקיהו הודיעו לו על פרישתו בעוד כשלושה חודשים. "הודיתי לו על תרומתו הרבה - בקרוב אתחיל בתהליך איתור מחליף"

זמן צפייה: 01:43

שר האוצר ישראל כ"ץ כתב היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו כי החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, הודיע לו על התפטרותו מהתפקיד בעוד כשלושה חודשים. השר כ"ץ כתב בציוץ: "הודיתי לחזקיהו על העבודה המשותפת ועל תרומתו הרבה לכלכלת ישראל בכלל ובתקופת הקורונה בפרט, ואיחלתי לו הצלחה בהמשך דרכו. בקרוב אתחיל בתהליך המתבקש לאיתור חשב חדש למשרד האוצר".

הודעתו של חזקיהו מגיעה בשיאו של המשבר הכלכלי שנגרם בעקבות מגפת הקורונה וברקע העימותים בין בכירי משרד האוצר לראש הממשלה בנימין נתניהו - בעיקר בשל תוכנית "מענק לכל אזרח". העימות בין הצדדים הגיע לשיא כשלפני כשבוע התייצבה קרן טרנר אייל, מנכ"לית משרד האוצר, לצידו של ראש אגף התקציבים במשרד, שאול מרידור - לאחר הביקורת החריפה שהעביר עליו יום לפני כן נתניהו, שכינה אותו "פקיד שפועל לסכל החלטות ממשלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל המשבר: 1.2 מיליון ישראלים צמצמו את כמות המזון שהם צורכים

הרכב קבינט הקורונה צומצם; הממשלה העבירה את תוכנית המענקים

אחרי שבוטלו: משרד החינוך יחזיר להורים תשלומי המסעות לפולין

רוני חזקיהו
רוני חזקיהו | צילום: חדשות 13

בחשבון הטוויטר שלה כתבה טרנר: "גורמי המקצוע באוצר, הנהלת האוצר ובפרט שאול מרידור, עובדים מסביב לשעון כדי להביא קול מקצועי וערכי שרואה את טובת הציבור היום וגם בעתיד, לצד יישום כלשונן של כל החלטות הדרג הנבחר".

בתגובה לדברים, כ"ץ נזף במנכ"לית משרדו, "על כך שהגיבה לתקשורת בנושא המתקפות על פקידי האוצר מבלי לקבל את אישורו המוקדם  כמתחייב מנוהלי שרות המדינה. אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני, וזאת בלי קשר לתוכנם של הדברים. תפקידכם הוא לבצע את החלטות הדרג המדיני. אני כשר אוצר נושא באחריות העליונה לפעילות משרד האוצר וידעתי ואדע גם בעתיד להגן באופן ברור על תרומתם החיובית של הגורמים המקצועיים באוצר להצלחת וביצוע התוכניות הכלכליות".

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

יום לפני כן, כאמור, שיתף נתניהו בפייסבוק פוסט של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד נגד מרידור, וכתב: "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ופועלים לסכל אותן - לא נקבל זאת".

שר האוצר הגיב לדברים וכתב כי "עובדי המדינה נדרשים למלא אחר החלטות הדרג המדיני. אם יוצגו בפניי הוכחות למעשים מסוג זה, הדברים יטופלו במסגרת המשמעתית של שירות המדינה".