שר האוצר כחלון: המסים יירדו, קצבאות יעלו

אחרי עסקת הענק שצפויה להכניס ארבעה מיליארד שקלים לקופת המדינה ועודף הגבייה ממסים בסך 3 מיליארד ₪ - נשקלת הפחתת מס ההכנסה והעמקת הפחתת מס החברות

כחלון

שר האוצר משה כחלון הכריז בריאיון לחדשות 2 כבר לפני חודשיים שיוריד מסים וחזר על ההבטחה ביום שבת. כעת, לאחר מכירת חברת "מובילאיי" הישראלית לאינטל בכ-15.3 מיליארד שקלים, יתאפשר לכחלון לממש את הבטחותיו - עם פרסום ההערכות לפיהן העסקה תכניס לקופת המדינה לפחות 44 מיליארד שקלים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עוד לפני חתימת העסקה בין מובילאיי לאינטל, עודף הגבייה ממסים הסתכם בשלושה מיליארד שקלים בחודשיים. יחד עם ההכנסה ממכירת מובילאיי וההבטחות של נתניהו וכחלון לציבור, מתלבטים בממשלה היכן יושקע הכסף.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון צפויים להפחית את מס ההכנסה - בעיקר למעמד הביניים. בנוסף, שוקלים בממשלה גם להעמיק את המתווה של הפחתת מס החברות ולהוריד מע"מ, אבל בגלל העלות הגבוהה - כ-5 מיליארד שקלים - לא בטוח שיאמצו את הצעד הזה.

מובילאיי
מובילאיי

נתניהו וכחלון נפגשו היום עוד לפני ההודעה של מוביליאיי כדי לדון במתווה החפתת המסים. לאחר פרסום העסקה, היה ברור שצריך לפרסם רשמית את התכנית.

ישנם שרים שדורשים לא רק הפחתות אלא גם תוספות תקציב חברתיות: שר התחבורה ישראל כץ דרש שהכסף ילך למלחמה בתאונות דרכים, שר הרווחה כץ לקצבאות לקשישים ונכים, ומסתמן שתהיה אכן העלאה בקצבאות במתווה שיקבע בהמשך.

העסקה הזו גם מעלה חשש במשק מפגיעה נוספת בשער הדולר, זה כמובן תלוי בקצב וההיקף של הדולרים שיזרמו למשק.