ליברמן הודיע על הפחתת מס מיידית על הדלק - זהו המחיר שתשלמו לליטר

לאחר שתקף אמש את נגיד בנק ישראל על קריאתו לבטל את המס, שר האוצר הודיע על הפחתה במס הבלו על הדלק ועל הסולר, כך שתתורגם במחיר הסופי להוזלה של חצי שקל לליטר דלק. לטענת משרד האוצר, הההחלטה התאפשרה בעקבות הגידול הכנסות המדינה ברבעון האחרון

זמן צפייה: 02:11

שר האוצר, אביגדור ליברמן הודיע (שלישי) על הפחתה במס הבלו על הדלק והסולר כך שתתורגם במחיר הסופי להוזלה של חצי שקל לליטר דלק, לכ-6.94 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי, לעומת 7.44 כעת.

על פי הודעת משרד האוצר, ההחלטה התאפשרה בעקבות הגידול בהכנסות המדינה ברבעון האחרון ובזכות נתוני הצמיחה הגבוהים של הכלכלה הישראלית. שר האוצר הבהיר כי ימשיך לקבל החלטות על בסיס נתונים בלבד. הפחתת מס הבלו על הדלק והסולר תוביל להפחתת התשומות לתעשייה ובכך להורדת יוקר המחיה. אובדן הכנסות המדינה מההפחתה על מס הבלו הינו כ-800 מיליון שקל למשך שלושה חודשים.

כזכור, אתמול שר האוצר ליברמן תקף את נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, על קריאתו לבטל באופן מיידי את מס הבלו על הדלק כדי להוריד את מחיר הדלק שהרקיע שחקים עד למחיר של 7.44 שקלים לליטר 95 אוקטן רק בתחילת החודש.

בריאיון לגלי צה"ל נשאל ליברמן האם הוא תומך בקריאת הנגיד לבטל את מס הבלו ואמר: "אני אוהב עצות מהטריבונה. אני לא מייעץ לנגיד בנק ישראל איך לטפל במערכת הבנקאית ובריביות ואני לא צריך עצות מהצד". יש לציין שלפי החוק, הנגיד הוא היועץ הכלכלי לממשלה ולכן המחוקק קבע שעצותיו דווקא נחוצות לשרים. זאת בניגוד לגופים חסרי מעמד מחייב, כמו המועצה הלאומית לכלכלה.