בשורה לתושבי עוטף עזה: תוקף הטבות המס יוארך בארבע שנים

שר האוצר אביגדור ליברמן פרסם היום תזכיר לפיו תוארך הוראת השעה לאור פנייתה של חברת הכנסת נירה שפק. "יאפשר את המשך חיזוק החוסן הכלכלי של תושבי העוטף העומדים בחזית קו העימות הדרומי"

פגיעה ישירה בבית פרטי בעוטף עזה
פגיעה ישירה בבית פרטי בעוטף עזה | צילום: החדשות 13

שר האוצר אביגדור ליברמן פרסם היום (ראשון) תזכיר לפיו תוקף הטבות המס לתושבי יישובי עוטף עזה יוארך לתקופה של ארבע שנים. "אני רואה חשיבות עליונה בהארכת הוראת השעה להטבת המס לתושבי יישובי עוטף עזה למשך ארבע שנים נוספות. אני מודה לח"כ נירה שפק על פנייתה להארכת הוראת השעה לארבע שנים רצופות, דבר אשר יאפשר את המשך חיזוק החוסן הכלכלי של תושבי העוטף העומדים בחזית קו העימות הדרומי." אמר שר האוצר.

על פי הוראת השעה, מי שהיה תושב אזור קו עימות דרומי במשך כל שנת המס, זכאי באותה שנה לזיכוי ממס בשיעור של עשרים אחוזים מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית, עד לתקרת הכנסה של 241,080 שקלים חדשים. "קו עימות דרומי" כולל, לעניין זה, את היישובים אשר בתיהם, כולם או חלקם, שוכנים עד שבעה קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה וכן יישובים ואזורים נוספים אשר שר האוצר קבע שמתקיימים בהם אותם השיקולים הביטחוניים שמתקיימים ביישובים אשר בתיהם שוכנים עד שבעה קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה.

הוראת השעה האחרונה הוארכה בשנת 2017 והיא צפויה לפקוע בתום שנת 2021, ועל כן מבקש השר להאריכה בארבע שנים נוספות. עלות ההטבה מוערכת בסכום של 90 מיליון שקלים  לשנה.

חברת הכנסת נירה שפק אמרהכי היא "שמחה שהצלחתי להביא לכך שלתושבי שדרות ויישובי הנגב המערבי, הנמצאים תחת איום תמידי, יוארך תוקף הטבות המס לתקופה של 4 שנים. מודה לשר האוצר, אביגדור ליברמן, שמאפשר בהחלטה זו יציבות וחוסן כלכלי ונפשי לאורך שנים".