"בהמשך לתכנית "נטו משפחה": מחירי תחליפי החלב בדרך לפיקוח

ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ומשרד הכלכלה המליצה על הכנסת תחליפי החלב לתינוקות לפיקוח. החברות יחשפו את נתוני הרווחיות שלהן בפני הוועדה

תחליף חלב. תחליפי החלב לתינוקות יפוקחו
תחליף חלב. תחליפי החלב לתינוקות יפוקחו | צילום: 123RF

ועדת המחירים המשותפת של משרד האוצר ומשרד הכלכלה המליצה על הכנסת תחליפי המזון לתינוקות לפיקוח. משמעות ההחלטה היא שהיצרנים, היבואנים ורשתות השיווק יחויבו לחשוף את נתוני הרווחיות שלהן על תחליפי מזון לתינוקות. שר האוצר כחלון: "ממשיכים לייצר פתרונות שיקלו על המשפחות הצעירות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"בהמשך ישיר לתכנית "נטו משפחה" אנחנו ממשיכים בהקלות על מעמד הביניים והורדת יוקר המחייה בישראל", הוסיף כחלון. "תחליפי מזון לתינוקות הם מוצר צריכה בסיסי וממצאי הוועדה על ריכוזיות השוק מחייבים אותנו לפעול בהתאם".

כחלון: ממשיכים להקל על יוקר המחייה
כחלון: ממשיכים להקל על יוקר המחייה | צילום: פלאש 90 / יונתן סינדל

הוועדה המליצה על המהלך לחוק הפיקוח על מצרכים ושירותים, ותצא לשימוע ציבורי בנושא. היא תנסה לבחון האם מתקיימת רווחיות עודפת בשרשרת הייצור של תחליפי המזון לתינוקות. מהוועדה נמסר כי קבלת הנתונים תאפשר לה לנתח בצורה מעמיקה את הרווחיות בכל שלבי שרשרת הייצור: בייצור המקומי, בייבוא ובקמעונאות. אם תמצא הוועדה שמתקיימת רווחיות עודפת בשוק תחליפי המזון לתינוקות, תוכל הוועדה להמליץ לשרים לנקוט בצעדים נוספים.

עוד נמסר כי רמת הריכוזיות בשוק תחליפי המזון לתינוקות בארץ היא גבוהה ועומדת על מעל ל-80% לשני השחקנים הגדולים בשוק. מהשוואת מחירים בינלאומית עולה כי בשוק תחליפי המזון לתינוקות מחיר קילוגרם יקר בישראל בכ-12% בהשוואה לממוצע מדגם מדינות כגון: צרפת, ניו זילנד, הולנד, רומניה, גרמניה, צ'כיה, פורטוגל ובריטניה.