עופרה שטראוס בהתייחסות ראשונה למשבר: "מתנצלת שאכזבנו אתכם"

אחר הריקול הנרחב על מוצרי החברה בעקבות זיהום בסלמונלה, יו"ר קבוצת שטראוס אמרה במסיבת עיתונאים כי היא מצטערת על "כל עוגמת הנפש שאתם עוברים בגללנו". מנכ"ל החברה הודה כי כחודש לפני האירוע נמצאו יונים במפעל, ואמר כי נערך שם שיפוץ שלא לפי הנהלים

זמן צפייה: 04:16

יו"ר קבוצת שטראוס, עופרה שטראוס, התייחסה בפתח מסיבת העיתונאים שערכה הקבוצה הערב (חמישי) לריקול (הורדה מהמדפים) של מוצרי החברה בעקבות הימצאות חיידק הסלמנולה בהם, ואמרה: "אני פה לומר בשם החברה: בקול ברור. אני מסתכלת בעיניים שלכם, אזרחי המדינה, אני מתנצלת שאכזבנו אתכם. מצטערת על עגמת הנפש שאתם עוברים בגללנו".

עוד הוסיפה שטראוס: "כל מי שנמצא בענף המזון יודע דבר אחד: על בטיחות המזון לא מתפשרים. את ההחלטה הזו היה קל מאוד לקבל. אירוע בסדר גודל כזה לא עברנו מעולם. נסיק את המסקנות, נתקן איפה שצריך. נעבוד כפל כפליים כדי לתקן את הטעות שעשינו. נעשה הכל כדי לא לאכזב אתכם ולהחזיר את הדברים לתיקונם".

Whatsapp Image 2022 04 27 At 1
מוצרים שהורדו מהמדפים בעקבות הריקול | צילום: טליה כהן

אייל דרור, מנכ"ל שטראוס, אמר במסיבת העיתונאים: "השבוע האחרון היה שבוע לא קל עבורנו. לכל מפעל בארץ יש תכנית סיכונים. תכנית דגימות שהיא רלוונטית לאותו מפעל. בדיקות סביבתיות למשל. התכנית הזו מאושרת על ידי משרד הבריאות. כל אצוות ייצור שלנו נדגמת לבדיקות אינדיקטיביות. אם מזהים באותן בדיקות פרמטרים מסוימים, אנחנו עושים עוד בדיקה. לפי תכנית ניהול הסיכונים שלנו: אנחנו בודקים במפעל הזה סלמונלה פעם בשנה".

עוד הוסיף דרור: "יש לנו שם שלושה קווי ייצור גדולים, בקו הגדול היו התשובות החשודות. ביום ראשון קיבלנו תשובות חשודות כחיוביות ראשונות במוצרים במפעל, הם לא היו בשוק. ביום שלישי קיבלנו שתי תוצאות חשודות מדגימות של מוצרים נוספים. אנחנו מבצעים בימים האחרונים תחקיר ויש כמה ליקויים לא קלים שחשפנו בפני משרד הבריאות".

אייל דרור, מנכ''ל שטראוס
אייל דרור, מנכ''ל שטראוס

"אני לא יודע אם הליקויים קשורים בריקול", אמר דרור, "אבל אפשר לומר שבשבועות שלפני הגילוי הראשון עשינו שיפוץ שלא התנהל לפי הנהלים שלנו. כחודש לפני האירוע היו יונים במפעל השוקולד הנוזלי. אחד הלקוחות שלנו הודיע שנמצאו בבדיקות שלו כמה חריגות, אך אצלנו הן נמצאו תקינות".

מוצרים עלית שטראוס שוקולד מוסרים מהמדפים סופרמרקט סופרים
מורידים מוצרים של שטראוס-עלית מהמדפים | צילום: טליה כהן

כזכור, שטראוס הודיעה אתמול כי היא מרחיבה את החלטת הריקול מרצון לכל מוצרי מפעל הממתקים. מהחברה נמסר כי "החברה תחזיר לפעילות את מפעל הממתקים בנוף הגליל רק כאשר יתוקנו הליקויים, והמוצרים יהיו בטוחים לחלוטין לצריכה". המסחר במניות החברה בבורסה הופסק זמנית.

עוד נאמר כי "תוצאות המעבדה שהתקבלו בשעות האחרונות מלמדות על חשד ראשוני לסלמונלה בשתי דגימות בודדות בשני מוצרי שוקולד, מתוך 270 דגימות במוצרים שנבדקו ואשר יצאו לחנויות והיו במסגרת הריקול שהוכרז. הממצאים דווחו למשרד הבריאות".