מדוע המדינה מערימה קשיים על אמהות יחידניות שיוצאות לעבוד?

משפחות שבהן הורה אחד בלבד זכאיות לסבסוד משמעותי בחינוך לגיל הרך, אך לשם כך הן נדרשות להציג תלושי משכורת - ונקלעות למעגל אכזרי. "משרד הרווחה מציב תקרת בטון שאי אפשר לפרוץ" • אנליסט

זמן צפייה: 07:14

מעיין נצר, אמו של אוראל בן השנתיים, דואגת לבדה לכל צרכיו. בדומה לאמהות יחידניות רבות נוספות, היא מתקשה למצוא עבודה שתאפשר לה לטפל בבנה במקביל.

נצר זכאית להנחה של 63% בתשלום על מעונות היום המפוקחים של ויצ"ו ונעמת, ולשלם פחות מאלף שקלים לחודש, אך כדי לקבל את הסבסוד הקבוע, על האם להציג תלושי משכורת של שלושה חודשים רצופים – מטלה לא פשוטה עבור אם יחידנית שאין מי שיטפל בבנה לאורך היום.

עוד בחדשות 13:

אין כפל הנחות: הנכים שמגיעים לגיל פרישה – ומפסיקים לקבל קצבה

40 אלף תביעות וכמיליארד ש"ח: מי ישלם על נזקי הסופה הקשה?

בעושר וכושר: כך התאהבו הישראלים במזון המועשר בחלבון

מעיין נצר, אם יחידנית
מעיין נצר, אם יחידנית | צילום: חדשות 13

"ברגע שמשרד העבודה והרווחה מציב תנאי של שלושה חודשי עבודה, לפני שאותן אמהות חד הוריות ומוחלשות כלכלית יכולות לקבל את הסבסוד, הוא מציב תקרת בטון שאי אפשר לפרוץ", מסבירה מנכ"לית תנועת "אחותי", שולה קשת, את המעגל האכזרי.

"זה אמור להיות הפוך, זה אמור להיות שהמדינה תעזור ותתחיל להעביר את הכסף למעון, ואז כאמא כשהיא מקבלת את הפרנסה היא תשלים את הסכום", סיפרה נצר. "מציבים אותך במצב בלתי אפשרי, יש רצון טוב ואפשרות לפתוח דלת, אבל הדלת פשוט לא נפתחת".