לאחר מות תינוק בארה"ב: ריקול למוצרי סימילאק במרשם בישראל

ה-FDA האמריקני הכריז ריקול על שני סוגים של פורמולה לתינוקות שיוצרה באותו מפעל במישיגן. לפי ה-FDA ארבעה תינוקות אושפזו עד כה ואחד מת - לאחר שכולם צרכו את הפורמולות הספציפיות. מהחברה נמסר כי אין קשר למוצרי אבוט המופצים בישראל ומוצרי סימילאק שעל המדף

סימילאק מוצר ארה"ב מרשם

עקב מות תינוק ואשפוזם של ארבעה נוספים, סימילאק מבית חברת אבוט הודיעה היום (ראשון) כי היא עושה ריקול למוצריה שבמרשם רפואי בלבד בארצות הברית. ה-FDA האמריקני הכריז ריקול על שני סוגים שונים של פורמולה לתינוקות שיוצרו באותו מפעל במישיגן, כולם אינם נמכרים ללא מרשם.

כמו כן, לפי ה-FDA ארבעה תינוקות אושפזו עד כה ואחד מת, לאחר שכולם צרכו את הפורמולות הספציפיות. מדובר בפורמולות המשווקות בבתי מרקחת ובאישור רפואי. כל מוצרי סימילאק האחרים המשווקים ברשתות אינם נוגעים לנושא זה. סך הכל 700 יחידות של מוצר המרשם נאספו עד כה מבתי המרקחת.

סימילאק מוצר ארה''ב מרשם

על פי יצרני המזון לתינוקות, הפורמולות נמכרו בארצות הברית ומחוצה לה. חברת אבוט ישראל הודיעה היום כי היא מבצעת איסוף וולונטרי של שני המוצרים האבקתיים, אלימנטום ו-HMF המעשיר חלב אם, אשר יוצרו שניהם באתר Sturgis שבמישיגן, ארה"ב. זאת בעקבות ארבע התלונות שהתקבלו מצרכנים ביבשת, אשר רכשו פורמולה אבקתית המיוצרת במפעל זה - לצד דיווחים על הימצאות החיידקים קרונובקטר סקאזקי או סלמונלה ניופורט.

מהחברה נמסר כי אין כל קשר לשאר מוצרי אבוט המופצים בארץ, ובכללם מוצרי סימילאק - והם כאמור אינם מושפעים ממהלך זה. אף אחד מהמוצרים שהופצו בארץ לא נמצא חיובי לנוכחות של חיידקים אלה בבדיקות היצרן טרם שחרורם. המוצרים נבדקו ואושרו גם על ידי משרד הבריאות לאחר הגעתם לישראל.

כמו כן, מחברת אבוט נמסר כי היא מבצעת בדיקות איכות מקיפות לתרכובות של מזון התינוקות, כולל ניתוח מיקרוביולוגי לפני השחרור לשיווק. תרכובות המזון לתינוקות נבדקו לסלמונלה ולקרונובקטר סקזאקי ולפתוגנים אחרים, והם חייבים היו להימצא שליליים לפני השחרור לשיווק. אף אחד ממוצרי התזונה האחרים של אבוט או מוצרי סימילאק המופצים בארץ לא הושפעו ממהלך זה, והם על פי הודעות החברה בטוחים לצריכה.

לפי הודעת משרד הבריאות בנושא, המוצרים המדוברים הינם תרכובות מזון מיוחדות לתינוקות הנמכרות רק על ידי רוקחים. תרכובות אלו מיועדות עבור מצבים רפואיים מיוחדים, ואין מדובר במוצרי המדף הנפוצים. על פי הודעת החברה, אם ברשות צרכן קיים המוצר Alimentum או HMF המעשיר חלב אם, אין להשתמש במוצר. יש ליצור קשר עם הרופא האמון לגבי אפשרויות הזנה חלופיות מתאימות.

בתוך כך, במהלך בדיקות במפעל הייצור בארה"ב נמצאו עדויות של Cronobacter sakazakii באזורים שאינם באים במגע עם המוצר ולא נמצאו עדויות ל- Salmonella Newport. החקירה הזו נמשכת. Cronobacter sakazakii הוא חיידק שבמקרים נדירים מסוימים עלול לגרום למחלות אצל תינוקות ומבוגרים. החיידק נמצא באופן טבעי בסביבה, ועלול לגרום לחום, תזונה לקויה, בכי מוגזם, רמות אנרגיה נמוכות ותסמינים חמורים אחרים.