"שיווק הקרקעות בישראל הגיע לשיא"

המדינה תשווק עשרות אלפי דירות עד סוף השנה ותשדרג את "מחיר למשתכן". לשכת שמאי המקרקעין דווחה דווקא על זינוק של כ-9%

שר האוצר משה כחלון הציג היום (חמישי) בכנס באילת את נתוני סיכום השנה בנדל"ן בישראל. במסגרת הנתונים נראה כי עד סוף שנת 2016 המדינה תשווק קרקעות ל-57,723 יחידות דיור, במה שנראה כמגמת עלייה ביחס לשנים קודמות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עם זאת, לפני כשבוע פורסם כי לשכת שמאי המקרקעין קבעה כי מחירי הדירות זינקו ב-9% בשנה בממוצע כך ששיווק הקרקעות המוגדל לא הביא לירידת מחירים.

שר האוצר הוסיף בכנס הנדל"ן באילת כי תכנית הדגל שלו, "מחיר למשתכן", תגיע לשיווק של 64,783 יחידות דיור כאשר 27,000 דירות כבר נמכרו לקבלנים במסגרת התכנית.

כ-75,000 ישראלים הזכאים על פי תנאי התכנית נרשמו אליה כאשר כ-6000 צעירים כבר זכו בחודשים האחרונים בהנחה משמעותית בקניית דירה.

בניין דירות (גלעד שלמור)
בניין דירות (גלעד שלמור)

"שבירת שיא של כל הזמנים"

כחלון בירך על הנתונים ואמר כי "לאחר שבשנת 2015 שברנו את שיא כל הזמנים בתכנון כאשר תכננו 100 אלף יחידות דיור, השנה הגיע הזמן לשבור את שיא השיווקים. הצבנו יעדים שאפתניים ביותר והצלחנו לעמוד בהם".

לדבריו, "אנשי רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון ומטה הדיור באוצר עבדו מסביב לשעון בכדי לעמוד ביעדים. אין לי ספק שבסופו של התהליך המהלכים שלנו והמספרים האדירים האלה ישפיעו על השוק כולו."