אדלשטיין נגד האוצר: "דורש פיצוי מלא לעסקים, לא דמי כיס"

שר הבריאות הודיע כי יציג מתווה לשחרור הדרגתי של הסגר, ודרש ממשרד האוצר לספק פיצוי לכל מי שנפגע בעקבות ההגבלות. "לא אתן שהמצב שאנשים לא מקבלים את הפיצוי הנדרש יימשך"

זמן צפייה: 01:46

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום (ראשון) כי יציג מתווה לשחרור הסגר, ודרש ממשרד האוצר לספק פיצוי מלא לבעלי העסקים והעצמאים שנפגעו בעקבות ההגבלות. לדבריו, "אנחנו כממשלה חייבים לדאוג שאותם בעלי עסקים ואנשים שהפסידו המון, יקבלו לא רק דמי כיס, אלא פיצוי מלא".

"לא יכול להיות מצב שאנחנו דורשים הגבלות ואחר כך עצמאים ועסקים לא קיבלו את הפיצוי הנדרש. לא אתן למצב הזה להימשך", המשיך שר הבריאות. "ביום שלישי אציג מתווה של התחלה של שחרור הדרגתי, בטוח ואחראי שיש בו כדי להשאיר את התחלואה נמוכה באופן שמערך קטיעת שרשרת ההדבקה יתפוס את הנדבקים. יש אפשרות לעשות זאת בתנאי שלא ניגרר לפופוליזם. מי שיוצא בקריאות לפתוח באופן מיידי את הכול הורס את הכלכלה - אי אפשר לפתוח ותוך כמה שבועות להביא לסגירה נוספת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל פותח מחלקות קורונה: "עתודה לאומית, נכנסים מתחת לאלונקה"

400 רשתות קראו למרד: "מסחר לא מידבק, נערכים לפתיחה עוד שבוע"

אנשי רפואה עם מיגון נדבקו מחולים שחוברו למכשירי סיוע נשימתי

יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום קראה התאגדות רשתות המסחר האופנה וההסעדה, שכוללת 18 אלף חנויות, למרד במגזר העסקי והודיעה לממשלה כי היא מתכוונת לפתוח את כל רשתות השיווק והחנויות בערים שאינן אדומות בתאריך 18 באוקטובר. לטענת ההתאגדות, "מסחר לא מידבק - לכן הגיע הזמן לפתוח".

עוד נכתב בהודעת ההתאגדות כי "לא נוכל לעמוד במתווה היציאה הקיצוני של משרד הבריאות. משרד הבריאות החליט לא לספור את המגזר העסקי. משרד הבריאות לא מבין מה שכל העולם כבר מבין, הדרך לנצח את הקורונה לא יכולה לעבור בווידוא הריגה של המגזר העסקי".

ישראל כ''ץ
ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך בהקלות בסגר החל מיום ראשון הבא. זאת, בהנחה שתימשך מגמת הירידה הנצפית בימים האחרונים. תחילה צפויה להיפתח מערכת החינוך בגיל הרך ועסקים קטנים שאינם מקבלים קהל. ככל הנראה ייפתח גם נמל התעופה בן גורון, וכן צפויות הקלות ביחס להפגנות, כך שניתן יהיה להפגין מעבר לטווח הקילומטר.

בתוך כך, הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 887 ישראלים נמצאו אתמול חיוביים לקורונה, זאת לאחר שבוצעו 13,387 בדיקות ביממה, ו-7.3% מהם התקבלו כחיוביות - מדובר בשיעור החיוביים הנמוך ביותר שנמדד מאז תחילת הסגר. סך הכל, ישנם 290,003 נדבקים מאז פרוץ המגפה.

עוד עולה מהנתונים כי 825 חולים במצב קשה, מהם 214 מונשמים. מניין המתים עלה ל-1,941. 300 חולים מאושפזים במצב בינוני. 2,071 אנשי צוות בריאות נמצאים בבידוד, מהם 193 רופאים ורופאות ו-568 אחים ואחיות. הערים שמובילים את נתוני התחלואה הם: ירושלים עם 40,248 מאומתים, לאחר מכן בני ברק עם 23,519 ואחריה מודיעין עילית עם 9,978 חיוביים.