זינוק נוסף במחירי הדלק: יעלו ב-39 אגורות לליטר

משרד האנרגיה עדכן כי בשעה 12:00 בלילה שבין חמישי לשישי, תעריפי הבנזין יאמירו ויעמדו על 7.44 שקלים בשירות עצמי ו-7.65 שקלים בשירות מלא. "בעקבות דיווחים על שיחות מוצלחות בין רוסיה לאוקראינה - עליית המחירים התמתנה"

זמן צפייה: 01:25

משרד האנרגיה עדכן הבוקר (רביעי) על זינוק נוסף במחירי הדלק. החל מחצות, בלילה שבין חמישי לשישי, התעריף לליטר בנזין אוקטן 95 יאמיר ב-39 אגורות ויעמוד על 7.44 שקלים בשירות עצמי ו-7.65 שקלים בשירות מלא.

מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה, חן בר יוסף, מסר כי "החודש האחרון אופיין בעליות מחירים ובתנודתיות גבוהה מאוד. בין הסיבות ניתן למנות כמובן את המלחמה באוקראינה, ואת הסנקציות על הנפט הרוסי שהיא יצואנית נפט ומוצרי נפט משמעותיים מאוד וכן את מתקפת הטרור הח'ותית על מאגרי הנפט בסעודיה".

"ביומיים האחרונים חלה התמתנות בעליית מחיר חבית הנפט בשל שלושה גורמים שונים ובלתי תלויים", הסביר בר יוסף. "בראשית השבוע הכריזה סין על סגר בעיר שנגחאי והמחוזות, מה שהוביל לציפייה להפחתת צריכה משמעותית של אזרחי האזור, כמו כן הייתה ציפייה כי ארה"ב תשחרר מלאי נוסף ממאגריה ובכך תתרום להגברת ההיצע בשוק. אתמול בעקבות דיווחים על שיחות מוצלחות, במסגרת המו"מ בין אוקראינה לרוסיה בטורקיה, הייתה ציפייה של חזרה מהירה יותר לשגרה ומשכך זה הוביל למיתון עליית המחירים".