הקלה על הכיס: מחיר הדלק יירד בשקל וחצי

החל מהלילה בחצות יעמוד מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי על 6.58 שקלים לליטר. המהלך יוצא לפועל בין היתר בשל ההחלטה להפחית את מס הבלו

זמן צפייה: 02:03

בשורה לנהגים: מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי יירד הלילה בחצות בין ראשון לשני בשקל וחצי ומחירו ייקבע על 6.58 שקלים לליטר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות.

ההפחתה במחיר מתאפשרת לאחר שהתקבלה החלטה להפחית שוב את מס הבלו. בסוף השבוע התייחס שר האוצר אביגדור ליברמן להפחתה הצפויה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "יש את אלה שמגיעים לתחנות דלק רגע לפני בחירות מלווים בצלמים וחליפות ויש את אלה שעובדים. הורדת המס על הדלק שהנחתי לעבוד עליה עוד בחודש אפריל, היא צעד נוסף בדרך למיתון עליות המחירים".

דלק
אילוסטרציה | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, אמר היום: "הירידה שנרשמה במחירי הבנזין החודש, הינה הירידה החדה ביותר בישראל בחודש אחד. הירידה הקודמת, בהיקף של שקל, הייתה בראשית הקורונה באפריל 2020. כמו כן, ירידה של 86 אגורות הייתה ב'משבר הסאבפריים' בשנת 2008. הסיבות המרכזיות לירידה הן קודם כל הפחתה במסים, שנובעת מההחלטה על ירידה במס הבלו וירידה בהתאמה של מרכיבי המע"מ. כל אלו ירדו רק בחודש אוגוסט ויעלו חזרה בתחילת ספטמבר".

עוד הוא אמר כי "הירידה במחיר הבנזין עצמו נמשכת לאורך כל החודש במחירי ובמוצרי הדלק בעולם. הירידה במחירי הבנזין הייתה המשמעותית ביותר ונובעת בין השאר מחששות בשווקים ממיתון והאטה בכלכלה העולמית, גם בגלל העלאות ריבית של הבנקים המרכזיים בעולם, בעקבות עליית מחירים וזינוק באינפלציה העולמית".