"יום הדין של ליצמן": החשש של יצרני המזון ממהפכת הסימון החדשה

למרות הביקורת, הרפורמה הובילה את ראשי תעשיית המזון להפחית את המרכיבים המזיקים מהמוצרים. כיצד ישפיע עלינו חוק המדבקות האדומות שייכנס מחר לתוקף? • זהירות! מתוק, שמן, מלוח - חלק א'

זמן צפייה: 10:06

זהירות! מתוק, שמן, מלוח: מחר (רביעי) תכנס לתוקפה מהפכת סימון מוצרי המזון של משרד הבריאות, שבמסגרתה יוצמדו למוצרי מזון בסופרים תוויות המתריעות מפני חריגות תקן של שומנים, סוכר ומלח. לקראת הרפורמה, החלו יצרניות מזון רבות בארץ לפעול בניסיון להפחית את כמות הסוכר, השמן והמלח במוצריהן במטרה להימנע מסימונם במדבקות אדומות.

כ-50% מהמבוגרים בישראל סובלים מעודף משקל וכ-18% מהמבוגרים סובלים מעודף משקל קיצוני. "שיעורי ההשמנה בקרב ילדים גבוהים ולמעשה בסוף הרפורמה הזאת היא עבורם. הילדים הם העתיד שלנו", אמר מנכ"ל משרד הבריאות חיים בר סימן טוב. "לא רק כשאתה קונה, גם כל פעם שאתה צורך את המוצר אתה רואה שיש בו כמות גדולה של חומרים מזיקים".

מוצרים מסומנים
מוצרים מסומנים | צילום: חדשות 13

למרות הביקורת שסופגים סימני האזהרה החדשים, החוק החדש הוביל לשינוי משמעותי עוד לפני שנכנס לתוקף ואילץ את ראשי תעשיית המזון בארץ למצוא תחליפים למרכיבי המזון המזיקים ולשנות את הרכב המוצרים.

בניגוד למנהלי מפעלים רבים, אבי פקר, מנכ"ל "מן ופלים ועוגיות" וממשפחת מייסדי המפעל, קיבל החלטה אסטרטגית לא להשקיע בפיתוח של ממתקים עם תחליפי סוכר ושומן. "אנחנו ממש עכשיו התחלנו להחליף את כל האריזות של המוצרים שלנו ועוברים לאריזות חדשות עם הסמל האדום של ליצמן", סיפר פקר. "זה הדבר הכי קשה שמפעל יצרני יכול להתמודד איתו – יום הדין של ליצמן".