הנשיא הודיע: תינתן חנינה לבעלי חובות במצב כלכלי קשה בעקבות הקורונה

ריבלין וניסנקורן גיבשו מתווה לפיו יינתנו הקלות לאדם שנקנס - ומצבו הכלכלי החמיר בשל הנגיף; כ"ץ ונתניהו סיכמו כי המגזר העסקי יישאר פתוח בתקופת הסגר לפי תוכנית שתובא לאישור הקבינט

זמן צפייה: 01:27

נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר המשפטים אבי ניסנקורן הכריזו היום (שלישי) גי גיבשו מתווה חנינות עבור ישראלים שנקנסו - ונקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה. המתווה, הבהירו הצדדים, אינו נוגע לקנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות המגפה.

"ישראליות וישראלים רבים מדי מצאו את עצמם בן לילה, במערכה כלכלית על החיים", אמר הנשיא. "בשעה הזאת מדינת ישראל צריכה להושיט יד לבניה ובנותיה ולהיחלץ לעזרתם של אלה הזקוקים לכך". ריבלין הדגיש כי הכוונה היא להקלה בקנסות למי שמצבו הכלכלי הורע בשל המאבק בנגיף, והוסיף: "ראוי שכולנו נילחם בנגיף יחד תוך מחויבות לערבות ההדדית בינינו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המענקים יורחבו – דמי האבטלה לא יופחתו: התוכנית הכלכלית אושרה

גרוטו: "אפשר להיבדק ולצאת חיובי, ובמעבדה אחרת – לצאת שלילי"

3,843 מאובחנים חדשים מאתמול: אחד מכל תשע נבדקים נמצא חיובי

נשיא המדינה ראובן ריבלין
נשיא המדינה ראובן ריבלין | צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

"חובתנו לעשות ככל שניתן על מנת לסייע לאותם חייבים להחזיק את הראש מעל המים", אמר ניסנקורן. "המתווה המיוחד שאנו מציגים היום יאפשר הקלה נוספת  לבעלי חובות רבים בגין קנסות, וייתן מענה למצוקה הכלכלית אליה נקלעו באמצעות שימוש בסמכויות החנינה".

התנאים המקדימים לביטול קנס הם, בין היתר, היעדר הרשעות בחמש השנים האחרונות וכן היעדר חוב בגין פיצוי לנפגעי עבירה. כל בקשה תיבחן לגופה, וביחס לכל בקשה תיבדק גם חומרת העבירות ונסיבותיהן וכן גובה הקנסות.

שר המשפטים אבי ניסנקורן
שר המשפטים אבי ניסנקורן | צילום: לע''מ

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ סיכמו אמש כי המגזר העסקי הפרטי יישאר פתוח בתקופת הסגר לפי התו הסגול, וכי התוכנית שתגובש, שתיקרא "הלב הפועם", תוצג בפני ראש הממשלה בקבינט הקורונה. שר האוצר יקיים היום ישיבה ראשונה בנושא עם נציגי משרד ראש הממשלה, נגיד בנק ישראל ושר הכלכלה עמיר פרץ.

"בשיחה שקוימה בהשתתפות שר הבריאות וגורמים נוספים, השר כ״ץ הבהיר לראש הממשלה כי המגזר העיסקי הוא הלב הפועם של הכלכלה הישראלית ויש לעשות הכל כדי לשמר את פעילותו, תוך התנהלות נכונה", נמסר.

"יש להגביר את האכיפה במקומות בהם יש הפרה בוטה ולא באמצעות סגירת מקומות חיוניים שמקפידים על הכללים. השר כ״ץ הדגיש כי יש לקבוע כללי אכיפה ברורים בתקופת הסגר, כולל בנושא ההפגנות. ההפקרות המוחלטת בנושא ההפגנות משליכה על חוסר הנכונות של ציבורים נרחבים לציית להוראות הסגר. גם בנושא התפילות יש לקבוע כללים ברורים בתקופת חירום זאת".

עובדים במשרד ברמת גן בתקופת הקורונה | צילום: רויטרס

התוכנית להחמרת ההסגר תידון במהלך היום בישיבת קבינט הקורונה. על הפרק: צמצום העבודה ואפשרות לעוצר. משרד הבריאות יבקש להחמיר את המדיניות, ואם דבר זה יאושר - ההגבלות יכנסו לתוקף רק אחרי יום הכיפורים.