גל עליות המחירים נבלם: הרשתות מסרבות לייקר את מוצרי הייבואנים

עשרה ימים אחרי שהושק "מרד הטונה", הוא נושא תוצאות מרשימות שמוכיחות שוב את היעילות של מאבק ציבורי נרחב. יממה לפני ההתייקרות הצפויה - רשתות השיווק הודיעו זו אחר זו: "נסרב לדרישת היבואניות לייקר עשרות מוצרים"

זמן צפייה: 07:40

עשרה ימים אחרי שהושק "מרד הטונה", הוא נושא תוצאות מרשימות שמוכיחות שוב את היעילות של מאבק ציבורי נרחב. יממה לפני גל עליות המחירים המתוכנן - רשתות השיווק הודיעו היום (ראשון) זו אחר זו: "נסרב לדרישת היבואניות לייקר עשרות מוצרים".

הרשתות הודיעו כי לא יקבלו את המחירונים החדשים של הייבואנית דיפלומט, והערב פרסמנו במהדורה המרכזית כי גם מחירונים המגלמים עליית מחירים נוספות, של חברות גדולות אחרות, לא מאושרים על ידי רשתות השיווק הגדולות בישראל, כך שלא רק "דיפלומט" לא תוכל להעלות מחירים החל מ-1 באוגוסט, אלא גם "חוגלה - קימברלי", שהודיעה שתעלה את מחיריה בכמעט עשרה אחוזים.

אם "דיפלומט" ימשיכו להתעקש, ולא יהיו מוכנים לספק סחורה לרשתות השיווק שלא מאשרות את המחירונים החדשים, זה אומר שבעוד עשרה ימים עד שבועיים, כשהסחורה שנמצאת כרגע על המדפים תסתיים - לא ניתן יהיה יותר למצוא את המוצרים ברשתות השיווק.

סניף של רמי לוי שיווק השקמה
סניף של רמי לוי שיווק השקמה | צילום: חדשות 13

הבוקר הודיע רמי לוי כי לא יעלה מחירים ברשת "שיווק השקמה" שבבעלותו עד לאחר החגים. לוי מצטרף לרשת שופרסל שהודיעה כי לא תכבד את העלאות המחירים של היבואנית דיפלומט, כאשר גם רשתות השיווק ויקטורי ויוחננוף הצטרפו למהלך. מאוחר יותר גם רשת יינות ביתן הודיעה כי לא תעדכן את המחירים של דיפלומט.

אייל רביד, בעלי רשת ויקטורי
אייל רביד, בעלי רשת ויקטורי | צילום: חדשות 13

"בעקבות דרישת העלאת המחירים שאמורה היתה להתבצע, רשת ויקטורי לא תאשר בתקופה הקרובה שום העלאת מחיר של שום ספק", כתב בעלי רשת ויקטורי אייל רביד. "יתרה מכך, הנחתי את התפעול לצמצם מדפים לחברות הגדולות, שדורשות עליית מחירים, ומייבאות את המותגים המובילים והיקרים ולתת קדימות למותגים חליפיים/כחול לבן, של ספקים קטנים ויצרנים מקומיים".

סניף של ויקטורי
סניף של ויקטורי | צילום: חדשות 13

גם ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הבוקר ליוקר המחיה בישיבת הממשלה. "כל מי שחושב שיש לו מונופול על מוצרים מסויימים, טועה", אמר לפיד, "15 שנה לא עשו פה כלום לגבי יוקר המחיה, אבל הממשלה הזו היא אחרת: הדלק יורד היום בחצות, בשקל וחצי לליטר, התחלנו רפורמה בתחום הייבוא, ואנחנו נחושים להמשיך אותה בכל הכוח".