גל ההתייקרויות במשק: ענקית יבוא המזון תעלה מחירים בחודש הבא

חברת "דיפלומט", אשר מייבאת לארץ שורה של מוצרים, התחילה להודיע לרשתות השיווק שבכוונתה להעלות מחירים, ככל הנראה גם באמצעות ביטול גורף של מבצעים. בתוך כך, בתחילת השבוע הבא תודיע רשות החשמל על שיעור העדכון לתעריף החשמל לצרכנים הביתיים

זמן צפייה: 03:11

יוקר המחיה שוב מגיע לסל הקניות שלנו, כאשר ממחר יתייקרו הביצים, התייקרות שמצטרפת לעליות המחירים בכל התחומים שמשפיעים על הכיס של כולנו, והערב (חמישי) במהדורה המרכזית פורסם כי גם ענקית יבוא המזון "דיפלומט" פתחה בסבב שיחות עם רשתות השיווק על מחירוני חודש אוגוסט.

"דיפלומט" בעצם התחילה להודיע לרשתות השיווק שבכוונתה להעלות מחירים, ככל הנראה גם באמצעות ביטול גורף של מבצעים, כלומר העלאה משמעותית במחירים. "דיפלומט" מייבאים לארץ בין היתר את מוצרי "אריאל", "אולווייז", "סטארקיסט", "פרינגלס", "מזולה", "אוראו", "קלוגס", "ג'ילט" ו"אוראל-בי".

הוכחה לכוונה של החברה לעלות מחירים אפשר למצוא בדוגמה של שוקולד "מילקה". פרשת הסלמונלה בשטראוס הפכה את "מילקה", שמיובאת לארץ ע"י "דיפלומט", לאחד המוצרים הפופולריים ביותר על המדף, ובדיקה מיוחדת שאתר "Prices" ערך היום מראה שמאז המשבר הוקפצו מחירי "מילקה" בכ-14%.

חברת החשמל
חברת החשמל

בתוך כך, לפי כל ההערכות תודיע רשות החשמל בתחילת השבוע הבא על שיעור העדכון לתעריף החשמל לצרכנים הביתיים. הנוסחה הממשלתית מורה על זינוק של 18% בתעריף החשמל, מעל ומעבר לכל הציפיות המוקדמות, בראש ובראשונה בשל הזינוק העולמי במחירי הפחם.

הפתרון שעובדים עליו בשעות האחרונות במשרדי הממשלה הוא שחברת החשמל תעניק לצרכנים סוג של הלוואה, כלומר תגבה פחות ממה שצריך ב-2022. הציבור יצטרך להחזיר את ה"הלוואה" ב-2024 ואילך, כשהתחזית היא להוזלה מסוימת של התעריף.

מאז השיא במאי 2013, כתוצאה מהפיצוץ בצינור הגז המצרי, לא ראינו את המחירים מתקרבים לעדכון שאנו עלולים לספוג באוגוסט. העדכון לא ישפיע רק על החשבון הדו-חודשי שכל משפחה משלמת, אלא גם בגלל שורה של התייקרויות משנה שהמשק עלול לספוג כתוצאה מעלייה במחירים של תשומה מרכזית כמו החשמל.