גל העליות לא נעצר: מחיר החשמל צפוי לזנק ב-10 אחוזים

כפי שפורסם בחדשות 13: אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, תעריף החשמל לצרכנים הביתיים צפוי לעלות החל מהשבוע הבא בשיעור החד זה שנים. הדלק ומוצרי החלב מתייקרים גם הם, והחל מהשבוע הבא, גם הריבית צפויה לעלות בעוד כחצי אחוז, דבר שיעלה את החזרי המשכנתא

זמן צפייה: 01:57

במידה ולא יחול שינוי של הרגע האחרון, תעריף החשמל לצרכנים הביתיים צפוי לעלות, ככל הנראה, החל מהשבוע הבא ב-10 אחוזים, שיעור העלייה החד מזה שנים. המשמעות הכספית של המהלך, היא תוספת של עשרות שקלים לכל חשבון דו חודשי של משפחה. מדובר בהמשך של יוקר המחיה שמרים ראש גם בתחומים נוספים.

החל מהלילה שבין חמישי לשישי, תחול עלייה של 36 אגורות בתעריף הדלק, שמחירו יזנק ליותר מ-8 שקלים לליטר. מוצרי החלב מתייקרים גם הם, כמעט ב-5 אחוזים, וגם החשמל. בפעם האחרונה בה הועלו המחירים, שר האוצר אביגדור ליברמן מנע חלק מההתייקרות באמצעות ויתור על מס הפחם. כרגע, אין מס שעליו משרד האוצר יכול לוותר, ולכן ההתייקרות תצא אל הפועל בפעם השנייה תוך פחות משנה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2906222033' autoplay='0' credit='' desc='גל ההתייקרויות לא עוצר. הכתבה של טליה כהן' poster='' kid='1_0eozjva6' duration='']

בפעם האחרונה בה נרשמה התייקרות כפולה באותה שנת כספים, הייתה לפני עשור. מדובר במעמסה משמעותית על יוקר המחיה של האזרחים: חשמל הוא לא רק סחורה שרוכשים מתחנות הכוח, אלא גם תשומה מרכזית במשק, למשל לשינוע של מוצרי מזון למדפים, כך שזינוק נוסף בתעריף החשמל עשוי להניע עליית מחירים נוספת במשק.

במקביל, חלה עלייה גם במחירי המשכנתאות. לאור הודעת נגיד הבנק הפדרלי בארצות הברית מלפני כשבועיים על העלאת הריבית, נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון צפוי להודיע גם הוא על העלאת ריבית, ככל הנראה כבר ביום שני הקרוב. לפי ההערכות בשוק, עליית הריבית תעמוד על כחצי אחוז. המשמעות היא שהמשכנתאות יתייקרו, כמו גם ההלוואות ומשיכת היתר. בתוך כך, הלווים ולוקחי המשכנתאות ישלמו גם על המדד וגם על הריבית.