ב-44 מיליארד דולר: אילון מאסק ירכוש את טוויטר

בעקבות ההודעה על הרכישה, הופסק המסחר במניית טוויטר. מוקדם יותר החודש, כאמור, חשף מאסק כי רכש 9.2% ממניות הרשת החברתית. בתגובה, הודיעה הרשת החברתית כי מאסק יצטרף לדירקטוריון החברה

מאסק וטוויטר
מאסק וטוויטר | צילום: רויטרס

האיש העשיר בעולם אילון מאסק הודיע היום (שני) כי הוא קונה את הרשת החברתית טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר. ב-1 באפריל הציע מאסק הציע תג מחיר של 54.2 דולר למניה - פרמיה של 38% למחיר הסגירה של מניית טוויטר - ורכש 9% ממנה. בכך הפך להיות מבעלי השליטה הגדולים בה. בעקבות ההודעה על הרכישה, הופסק המסחר במניית טוויטר.

"השקעתי בטוויטר מתוך אמונה בפוטנציאל שלה להיות פלטפורמה לחופש ביטוי ברחבי העולם, ואני מאמין כי חופש ביטוי הוא ציווי חברתי לכל דמוקרטיה מתפקדת", כתב מאסק ליושב ראש טוויטר, ברט טיילור, לפני כמה שבועות. בסוף דבריו הוסיף: "הצעתי היא סופית והיא הטובה ביותר שאני יכול להציע, ואם לא תתקבל, אצטרך לשקול מחדש את העמדה שלי בתור בעל מניות".

טוויטר | צילום: רוייטרס

מוקדם יותר החודש, כאמור, חשף מאסק כי רכש 9.2% ממניות טוויטר, מה שהזניק את שווי המניה של החברה ב-27%. בתגובה לכך, הודיעה הרשת החברתית כי מאסק יצטרף לדירקטוריון החברה. בעבר ביקר מאסק את טוויטר באופן פומבי, בטענה שהרשת החברתית לא מחוייבת עד הסוף לחופש הביטוי. הוא אף שקל להקים רשת חברתית חדשה.