איום הרשתות: אם לא יחל מחר פיילוט לפתיחת קניונים – נפתח הכול

יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה תקף את שר הבריאות וטען כי הוא מפר את החלטת קבינט על קיום פיילוט לפתיחת מרכזי הקניות. "לא ניתן יותר לפוליטיקאי מסוגו לחרוץ את גורל הכלכלה"

זמן צפייה: 02:37

יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה שחר תורג'מן, איים הבוקר (רביעי) כי אם לא יחל מחר הפיילוט לפתיחת הקניונים כמתוכנן, כל מרכזי הקניות ייפתחו. תורג'מן תקף את שר הבריאות יולי אדלשטיין וטען כי הוא מפר את החלטת קבינט הקורונה.

"לא ניתן יותר לפוליטיקאי מסוגו של אדלשטיין לחרוץ את גורל הכלכלה והמסחר בישראל", מסר תורג'מן. "לא נוכל לעמוד בהמשך סגירת החנויות בקניונים. במידה והפיילוט לא יצא לדרך מחר בבוקר כפי שהוחלט על ידי קבינט הקורונה, נפתח את כל החנויות שלנו בכל הקניונים במדינת ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כל תושב שלישי – מובטל: כך חיסלה הקורונה את התיירות בטבריה

גנץ על הקמת ועדת הבדיקה לצוללות: "גיליתי ממצאים חדשים"

האישום נגד מוביל מחאת בלפור הוגש כתוצאה מלחץ פוליטי • פרשנות

הקניון הגדול בפתח תקווה
הקניון הגדול בפתח תקווה | צילום: Shutterstock

בתגובה להודעת התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, ממשרד הבריאות נמסר כי "בניגוד לשמועות המופצות, משרד הבריאות מקדם את המתווה הניסויי ('הפיילוט') של הקניונים. המשרד העביר כבר אתמול טיוטת תקנות להערות משרד המשפטים. לאחר סיום ההערות של משרד המשפטים התקנות יובאו לאישור קבינט הקורונה. התקנות מתבססות על מתווה התו הסגול שנקבע על ידי משרד הבריאות".

מוקדם יותר היום כתב שר האוצר ישראל כ"ץ בטוויטר כי "אני מברך על הודעת שר הבריאות לפיה יחזרו השווקים לפעילות מלאה בהתאם למתווה עליו סוכם. במקביל, יש לאפשר חזרה מלאה של הקניונים לפעילות, תוך הקפדה על כללי הבריאות, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה על פתיחה בו זמנית של הקניונים והשווקים".

אתמול נמסר מטעם משרד הבריאות כי "בהמשך להחלטות קבינט הקורונה שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב סיכמו כי משרד הבריאות יביא לאישור קבינט הקורונה הקרוב תקנות לפתיחת כל השווקים וכן התקנות של פיילוט הקניונים שנקבע".

"במשרד הבריאות יגבשו כבר מחר את התקנות המפורטות עם הגבלות ואכיפה מחמירות, בשיתוף פקחים עירוניים, מתוך מטרה לאפשר את פתיחת השווקים תוך שמירה על בריאות הציבור", נכתב בהודעת המשרד. "תקנות אלו, כאמור, יובאו לאישור הקבינט".