מסתמן: למרות ההבטחות - הלחם בכל זאת יתייקר

על אף שלפני שבוע הצהיר רה"מ יאיר לפיד בישיבת חירום כי תוקפא עליית המחירים ללחם המפוקח - היום הוא שינה את דבריו, וטען מחדש: "נצמצם את ההתייקרות"

זמן צפייה: 01:52

מכת ההתייקרויות: ראש הממשלה לפיד התחייב היום (ראשון) שייאבק להורדת מחירי המזון, אך בין השורות רמז שמחירי הלחם דווקא צפויים לעלות - זאת בסתירה לדבריו בישיבת חירום שכינס ביוזמתו בשבוע שעבר.

בשבוע שעבר הצהיר לפיד כי יפעל למען עצירה מוחלטת של התייקרות הלחם המתוכננת בלחם האחיד כדי להגין על השכבות החלשות. אלא שהיום, בישיבת הממשלה מול מצלמות, הוא נשמע מתון בהרבה, ודיבר על הצורך לצמצם למינימום ההכרחי את עליית המחירים - כלומר שהעלייה תבוא, השאלה בכמה.

ראש הממשלה יאיר לפיד
ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: רויטרס

ההבדל בין הגרסאות נובע ככל הנראה מכך שלפיד מבקש להנמיך ציפיות על רקע המשא ומתן ההולך ומתקדם בין משרדי הממשלה בראשות שר החלקאות עודד פורר לבין נציגי המאפיות, שם אכן מדברים על צמצום משמעותי של ההתייקרות, לא 20% כפי שהודיעה שרת הכלכלה לפני כשבועיים אלא אחוזים בודדים, בתמורה להסכמת הממשלה לבטל את הפיקוח על הלחם האחיד באופן מוחלט בעוד כשנה - כלומר תהיה התייקרות, אך מתונה יותר.

כך גם התייקרות תעריף החשמל תצטמצם כנראה לכ-5% במקום 9%, שלב השימוע החל ושורה של הליכים בנושא מבוצעים, כשלפיד צפוי לנסות לצמצם את מכת ההתייקרות הנוכחית.