הצלחה לבני ברק: עלתה לראש דירוג האשראי בקרב הרשויות המקומיות

העירייה קיבלה את הדירוג מטעם חברת S&P מעלות לאחר שהצליחה לשמור על יציבות פיננסית גבוהה והפכה לעיר המבוקשת ביותר בישראל לרכישת דירות 3 חדרים

בנייה בבני ברק, ארכיון
בנייה בבני ברק, ארכיון | צילום: יעקב נחומי

עיריית בני ברק קיבלה השבוע את הדירוג הגבוה ilAAA לאיתנות וליציבות כלכלית מטעם חברת  S&P מעלות. גם בשנה נוספת לצד נגיף הקורונה, הצליחה העירייה לשמור על יציבות פיננסית גבוהה, ללא הגברת הנטל על התושבים.

"העלאת הדירוג של עיריית בני ברק משקפת את דעתנו שמצבה הפיננסי של העירייה ימשיך להשתפר בעקבות ההתאוששות הכלכלית ממגפת הקורונה, כך שהיא תשיג עודף תפעולי יציב של 1.6% בממוצע בין השנים 2024-2022", אמרו בחברת דירוג האשראי.

לפי הדו"ח, העירייה תוכל להגיע לעודף תפעולי יציב של 1.6% בממוצע בשנים 2024-2022 וזאת באמצעות מימוש ההכנסות העצמיות מנכסי נדל"ן העומדים לרשותה באזורי התעסוקה של העיר. הכנסות אלו יסייעו לעירייה  להרחיב את שירותיה לאזרחים ולהמשיך בפיתוח העירוני.

על פי נתוני הלשכה למרשם אוכלוסין במשרד הפנים, מספר תושבי בני ברק עומד בחודש האחרון על 218,592. מניתוח נתוני התחלות הבנייה לרבעון השלישי שבוצע בלשכת שמאי המקרקעין, בני ברק בראש רשימת הערים המבוקשת לדירות 3 חדרים והיא מובילה בבניית דירות אלו בתקופה הנבדקת עם 1,427 דירות שהחלו להיבנות מתחילת 2021 – זינוק חד לעומת 100 דירות כאלה בלבד שהחלו להיבנות בשנת 2020 כולה בעיר.

ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, אמר: "זוהי תעודת כבוד למדיניות העירונית, לגזברות ולמנהלי האגפים ועובדי העירייה. ע"פ נתוני הלמ"ס, בני ברק היא העיר הצפופה בישראל ואין רשות שדומה לה ברמת הקושי והאתגרים. הדירוג הגבוה שניתן לעירייה מביע את ההערכה הרבה לה זכינו על ניהול הכספים המחושב והאחראי שלנו. גם במצבים של חוסר ודאות וקושי כלכלי עצום בזמן ההתמודדות עם נגיף הקורונה, הצלחנו לשמור על יציבות כלכלית לצד מתן שירותים נרחב לרווחת תושבי העיר".