עופר עיני יתמודד בבחירות הקרובות לראשות ההסתדרות: "ליברמן ובנט - נגמרה החגיגה"

יו"ר ההסתדרות לשעבר טוען כי קיבל את ההחלטה, בשל מה שהוא מכנה כ"היעלמות ההסתדרות מהזירה החברתית-כלכלית בארץ, במיוחד במשבר הקורונה". לדבריו, זכויות העובדים נפגעו בתקופת המגפה, לצד מגמה קשה של התייקרות במשק. "באוצר חושבים שהם יכולים לעשות ככל שעולה על רוחם"

עופר עיני
עופר עיני | צילום: בוצ'צ'ו

יושב ראש ההסתדרות לשעבר, עופר עיני, הודיע היום (שני) כי יתמודד בבחירות הקרובות לראשות הארגון, אשר יערכו בחודש מאי הקרוב. לדבריו, קיבל את ההחלטה לחזור כמועמד, בעקבות מה שהוא מכנה כ"היעלמות ההסתדרות מהזירה החברתית-כלכלית בארץ, במיוחד במשבר הקורונה". לדבריו, לתופעה זו היו תוצאות הרסניות כלפי עובדים, גמלאים, מעמד הביניים והשכבות החלשות.

לפי עיני, "במקום לנצל את כוחה ולעמוד לצד העובדים – הסתדרות קראה להם להיכנס מתחת לאלונקה. את התוצאות אנחנו רואים היום בעובדים שקורסים, בתנאי עבודה נחותים, בפגיעה בגמלאים, בסירוב לפצות על נזקי הקורונה וביוקר המחיה. אין הסתדרות שתעצור את הממשלה", מסר.

עיני גם הגיב להתנהלות במשרד האוצר, וטען כי "זכויות העובדים נלקחו – בהתחלה ההסתדרות ויתרה על ימי חופשה, אחר-כך הסכימה להוציא מאות אלפי עובדים לחל"ת, תוך ניתוקם ממקום העבודה. ליברמן העלה את גיל הפרישה לנשים וההסתדרות שתקה, גם בפנסיה פגעו כשוויתרו על אגרות החוב המיועדות, ששומרות עלינו מקריסת הבורסה".

לטענתו, הדברים התדרדרו כאשר לדבריו ההסתדרות הקפיאה שכר ל-5 שנים, הסכימה לניוד בלי הגבלה, ויתרה על השעות הנוספות, הסכימה להאריך את יום העבודה ולדבריו הביאה לשחיקת שכר המינימום. "ההסתדרות הסתירה את הסכמתה לפגוע בעבודה המאורגנת ולבטל את זכות השביתה. יש לי תחושה שבאוצר חושבים שהם יכולים לעשות ככל שעולה על רוחם. הם מרגישים שההסתדרות יצאה לחופש בקורונה. חופשה שעדיין לא שבה ממנה. אני אומר לליברמן ובנט - נגמרה לכם החגיגה".

כאמור, הבחירות להסתדרות צפויות להתקיים בחודש מאי הקרוב, מול היו"ר הנוכחי ארנון בר דוד שמכהן בתפקיד מאז מרץ 2019. עיני כיהן כיו"ר ההסתדרות במשך 8 שנים, משנת 2005 עד 2014 לאחר שהחליף את עמיר פרץ בתפקיד.