מחיר הדלק צנח, החשמל זינק: עושים סדר ביוקר המחיה

הלילה בחצות הוזל מחיר הדלק בשקל וחצי וליטר בנזין 95 אוקטן עולה כעת 6.58 שקל לליטר. עם זאת, תעריף החשמל זינק בכמעט 9 אחוזים. בצל מחאת רשתות השיווק: עליית המחירים של היבואניות דיפלומט ושסטוביץ' אמורה להיכנס היום לתוקף

זמן צפייה: 02:49

הקלה בכיס מצד אחד והתייקרות מהצד השני: הלילה (שני) בחצות נכנסה לתוקף ירידת מחיר הדלק כשליטר בנזין 95 אוקטן עולה כעת 6.58 שקלים לליטר, ירידה חדה של שקל וחצי. הירידה מתאפשרת בעקבות הפחתת מס הבלו והצפי למיתון עולמי שהוביל לירידה של מחירי הנפט.

על מחיר מיכל של 40 ליטר ששילמנו עד ההוזלה 323 שקלים, נשלם כעת 263 שקלים, הוזלה של 60 שקלים לתדלוק של מיכל מלא ובממוצע של 6 תדלוקים בחודש מדובר בהוזלה משמעותית של 360 שקלים.

מנגד, בבית נשלם יותר החל מהבוקר כשתעריף החשמל זינק בכמעט 9 אחוזים. כעת, אם עד עתה משפחה שילמה למשל 800 שקלים על חשבון החשמל לחודשיים, לאחר העלאת התעריף – החשבון יתייקר ב-69 שקלים לחודשיים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-3107222016' autoplay='0' credit='' desc='העדכונים האחרונים על המאבק בין רשתות השיווק ליבואניות' poster='' kid='1_1lih6ad0' duration='']

במקביל, היבואניות דיפלומט ושסטוביץ' אמורות לעדכן היום את מחירי מוצריהם השונים בשיעור ממוצע של כ-10 אחוזים כלפי מעלה. עם זאת, רשתות השיווק הודיעו בזו אחר זו, כפי שפורסם אתמול בחדשות 13, כי לא יתנו יד לעליית המחירים. בין היתר הודיעו רמי לוי, שופרסל, יינות ביתן, ויקטורי, יוחננוף ורשתות נוספות כי לא יסכימו לעדכון המחירים.

טונה סטארקיסט על המדפים בסופר
טונה סטארקיסט על המדפים בסופר | צילום: חדשות 13

אם "דיפלומט" ימשיכו להתעקש, ולא יהיו מוכנים לספק סחורה לרשתות השיווק שלא מאשרות את המחירונים החדשים, זה אומר שבעוד עשרה ימים עד שבועיים, כשהסחורה שנמצאת כרגע על המדפים תסתיים - לא ניתן יהיה יותר למצוא את המוצרים ברשתות השיווק.

כמו כן, הרפורמה בתחבורה הציבורית "דרך שווה" נכנסה היום באופן רשמי לתוקף ובבסיסה של הרפורמה עומדת האחדה של מחירי הנסיעה לחמישה תעריפים בלבד על פי מרחק, ובכך תייקר את מחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית לחלק מהנוסעים המזדמנים.

הבשורה המשמעותית ביותר היא עבור בני ה-75 ומעלה, שיועלו כעת לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית עם כרטיס ה"זהב קו", וכמובן הנוסעים הקבועים שיוכלו לרכוש כרטיס חופשי חודשי בכל הארץ, במחיר של 225 שקלים, לאוטובוסים בלבד, ומי שירצה לשלב גם רכבות יצטרך לשלם מאות שקלים נוספים.