"לא עומד בעלות": 40% מרוכבי האופנועים מוותרים על ביטוח חובה

הביטוח לאופנועים עולה פי חמישה מזה של מכוניות. רוכב שפגע באדם ולא ביטח את עצמו - לא יוכל לשלם פיצויים. "הסיכון הוא פי 17, זה כמו הולך רגל עם קסדה שרץ בין רכבים" • ברקוד

זמן צפייה: 03:38

ארבעה מכל עשרה רוכבי אופנועים בישראל מוותרים על ביטוח החובה בגלל העלויות הגבוהות, פי חמישה מביטוח החובה במכוניות – כך חושף הערב (רביעי) תחקיר "ברקוד". המשמעות לכך, בין היתר, היא שאם רוכב אופנוע שלא עשה ביטוח פוגע באדם והופך אותו לנכה – הוא לא יוכל לשלם לו פיצויים. זו, כמובן, עבירה חמורה.

יובל (שם בדוי) שרוכב כבר 16 שנה על אופנוע, לא עשה ביטוח חובה כבר ארבע שנים. "הפרמיה היא מאוד יקרה - 3,300 שקלים לשנה שזה מטורף. אני לא יכול לעמוד בזה, ותוסיף לזה את התיקונים שאני צריך לשלם על האופנוע כדי שהוא יוכל לעבור את הטסט", סיפר. "מצד אחד המדינה רוצה להוריד את הפקקים בכבישים. מצד שני, רוכבי הקטנועים לא מקבלים שום הטבה כך שאין בעצם שום תמריץ לאנשים לעבור לדו גלגלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לואו-קוסט ביוקר: כמה באמת יעלו לנו ביטוחי הרכב המוזלים?

המסמכים מגלים: בנק לאומי הזמין חוקרים פרטיים לרגל אחר לקוחות

איזה חברות מייבשות את הלקוחות על הקו בהמתנה לנציג?

לימודי נהיגה על אופנוע בישראל
לימודי נהיגה על אופנוע בישראל | צילום: shutterstock
Shutterstock 339307118
Shutterstock 339307118

האופנוען מיכה חביב הסביר: "ברגע שיורידו את מחירי הביטוחים, לאנשים יהיה יותר כלכלי לרכוב על דו גלגלי". כמו כן הוסיף כי "אם אני צריך לעשות חשבון כלכלי, אז אני מוותר על קסדה יותר טובה ברמה יותר גבוהה, אני מוותר על מעיל ברמה יותר גבוהה, אני מוותר על מיגון ברכיים, על מגפיים, על כל הציוד".

אופנועים חונים בתל אביב
אופנועים חונים בתל אביב | צילום: Shutterstock

צוות "ברקוד" פנה לביטוח ישיר ושאל מדוע אופנוען צריך לשלם על ביטוח חובה מחיר של עד פי חמישה מביטוח החובה לרכב. קובי סבן, משנה למנכ"ל החברה, הסביר כי "הסיכון באופנוע הוא פי 17 יותר גבוה מסיכון לנוסע ברכב. זה ממש לדמות הולך רגל עם קסדה שרץ בין רכבים, רק במהירות יותר גבוהה, כך שהסיכון הוא מאוד גבוה ובהתאם לזה המחירים, שהם בהחלט לא זולים".