העימות בצמרת האוצר: יושב הסכסוך בין המנכ"ל לראש אגף התקציבים

בתום שיחה שערך השר כחלון עם שאול מרידור, שלחו סגני אגף התקציבים מכתב שבו הודיעו על החזרת יחסי העבודה לפסים תקינים. זאת, לאחר ששי באב"ד הודיע כי יבקש להדיח את מרידור מתפקידו

זמן צפייה: 01:43

העימות בצמרת האוצר: בתום שיחה שקיים הבוקר (שני) שר האוצר משה כחלון עם הממונה על התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור, שלחו סגני אגף התקציבים מכתב ובו הודיעו על החזרת יחסי העבודה לפסים תקינים עם מנכ"ל המשרד שי באב"ד. זאת, לאחר שהאחרון הודיע ביום שבת כי יגיש בקשה ליועץ המשפטי לממשלה להדיח את מרידור מתפקידו ולאחר שסגני האגף שלחו מכתב לבאב"ד ובו טענו כי הוא פוגע באגף ובעובדיו.

"ברגע באגף התקציבים משך את המכתב, אפשר מבחינתי לחזור לעבודה מקצועית במשרד"', מסר באב"ד לחדשות 13. באב״ד ישהה את פנייתו ליועמ״ש ולנציב שירות המדינה בדרישה להדיח את שאול מרידור.

הרקע לסכסוך המתמשך שהתגלע במשרד עוסק בשאלה מי הסמכות הבכירה באוצר. באגף התקציבים אומרים שהמנכ"ל באב"ד, איש אמונו של השר כחלון, מתערב בסוגיות מקצועיות וממדר אותם אפילו בנושא הגירעון. באב"ד מנגד טוען שראש האגף מרידור, מנהל נגדו "לינץ' תקשורתי בשיטות של מאפיה", לדבריו.

עוד בחדשות 13:

קרע בין מנכ"ל האוצר לאנשי אגף התקציבים: "שיטות של מאפיה"

קרע באוצר: אם כחלון ימשיך בתפקידו – ראש אגף התקציבים יודח

על רקע המתיחות: "איראן הוציאה להורג מואשם בריגול למען ארה"ב"

שי באבד, מנכל משרד האוצר
שי באבד, מנכל משרד האוצר

ביום שישי, התכתבויות בין המנכ"ל באב"ד לבכירי אגף התקציבים נשלחו עם העתקים ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירות המדינה. סגן הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס, כתב: "שלום שי, צר לי שבחרת בדרך זו [מכתב התשובה התקיף ששלח לאנשי האגף] במקום לעצור ולשאול אם יש דברים בגו. בחרנו לפנות אליך באופן אישי כדי להימנע מפרסום הדברים ולחזור לפסים מקצועיים בלבד. ביום ראשון נשלח לבקשתך מסמך מפורט, שבו נעלה על הסברינו על הכתב עם התייחסות לטענותיך לגופן".

באב״ד ענה בתגובה ישירות למרידור: "שאול, אין צורך להתחבא מאחורי הסגנים - כמנהל האגף, קח אחריות. הלינץ׳ התקשורתי שלכם מהבוקר רק מסגיר את המטרה האמיתית של המכתב. ההתנהלות שלך חוזרת על עצמה חדשות לבקרים, אי אפשר לעבוד כך".

מרידור השיב: ״אני מציע שנשוחח בפורום אינטימי יותר, המכתב של הסגנים מיועד אליך וטוב היה לו נשאר כך. אשמח שנשב ביום ראשון ונפתור את המחלוקת כדי לחזור להתעסק בעיקר: תקציב המדינה וניהול המדיניות הכלכלית".

כחלון
כחלון | צילום: לא ידוע

באב"ד ענה: "יש בעיית אמינות קשה בהצעתך, שכן בעודך כותב לי שורות אלה - אנשיך עוברים כתב-כתב ומתדרכים נגדי. לבצע לינץ׳ תקשורתי ולאחר מכן להציע ללבן את המחלוקות הינה שיטה פסולה ובזויה, שהנוקטים בה אינם ראויים לכהן במשרד האוצר ובתפקיד ציבורי".

המנכ״ל תכנן לפרוש מתפקידו לפני כמה שבועות ואף הודיע על כך לראשי האוצר שקבעו מסיבת פרידה לכבודו בסוף החודש. ואולם, בשל ההתפתחויות, באב"ד שוקל לדחות את פרישתו ולהשלים את העימות עם מרידור. בסביבתו אומרים כי ״משרד האוצר לא יוכל לתפקד כך״ - לכן הוא מתכוון לפנות לנציב שירות המדינה וליועמ״ש בדרישה לפתוח בהליכים משמעתיים להחלפת מרידור. הכל כמובן על רקע התמודדות האוצר עם הגירעון התופח בקופת המדינה.

מנגד, באגף התקציבים אומרים כי באב״ד מידר את מרידור ואנשיו מדיונים רגישים, במיוחד בנושא תקציב הביטחון, ואף נמנע מלהזמין אותם לדיונים בנושא הגירעון בתקציב; ניסה להשתלט על עבודת הדרג המקצועי במשרד ולהעביר לידיו את השליטה בתקציב המדינה. על כך אומרים בסביבתו של באב"ד: ״אגף התקציבים נוקט שיטות של מאפיה, הם מנסים לתפור אותו אישית ולבצע לינץ׳ תקשורתי כדי לשמור את הכוח בידיים שלהם. הם חוששים מבאב״ד שדרש להאריך את מסלול הקידום של הפקידים, לפתוח משרות למועמדים חדשים ולערוך רוטציה בין האגפים״.