לפיד קרא לתוכנית שתביא מיליון ישראלים להיי-טק: "יכניס עוד כסף לחינוך ולרווחה"

שר החוץ לפיד הציג בישיבת הממשלה את היעד השאפתני שלו לגייס מאות אלפי ישראלים נוספים לתעשיית ההיי-טק, ולדבריו "היום 11% מהישראלים עובדים בשוק הזה וצריך להכפיל את המספר". ליברמן בתגובה: "אני לא יומרני כמו שר החוץ, אבל להכפיל את הכוח - כן"

סטארטאפ ישראלי (אילוסטרציה)
סטארטאפ ישראלי (אילוסטרציה) | צילום: Envato Elements

שר החוץ יאיר לפיד קרא היום (ראשון) בישיבת הממשלה לתוכנית ממשלתית שתביא מיליון ישראלים להיי טק: "לא מדובר רק מתכנתים. זה גם הקייטרינג שעובד בהיי טק ועוד יוניקורנים. מדובר בעוד דולרים, וזה כסף שהולך לחינוך, לרווחה ולבריאות. מיליון ישראלים בהיי טק זה מספר אפשרי. היום 11 אחוז מהישראלים עובדים בשוק הזה וצריך להכפיל את המספר".

בתגובה ליעד השאפתני שהציג לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "אני לא יומרני כמו שר החוץ, אבל כרגע מועסקים בהיי טק הישראלי 380 אלף עובדים, ואם נכפיל את כמות המועסקים - אנחנו ניכנס למועדון של עשרת המדינות עם איכות החיים הגבוהה ביותר בעולם".

ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם מזכ''ל ה-OECD מתיאס קורמן
ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם מזכ''ל ה-OECD מתיאס קורמן | צילום: חיים צח/ לע''מ

בד בבד, התייחס ליברמן לתוכנית הכלכלית שהציג יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט בשבוע שעבר: "הדבר החשוב ביותר שעשינו היה לשנות את המדיניות הכלכלית מקצה לקצה. ההחלטה הראשונה הייתה לוותר על כל תשלומי החל"ת, השנייה הייתה שאין יותר סגרים והחלטה השלישית הייתה להפסיק לפזר כסף מהמסוקים".

עוד אמר ליברמן: "השקענו 11 מיליארד שקלים בצמצום פערים - הנכים, הגמלאים, החיילים. כרגע אנחנו התחלנו לגבש תקציב חדש לשנים 2024-2023. אני מסכים לגמרי עם התפיסה של מיסוי חברות בינלאומיות, מיסוי על פחמן ומחויבות שלנו להכניס למעגל העבודה גברים חרדים ונשים ערביות".

דבריהם של שני השרים נאמרו על רקע ביקורו של מזכ"ל הארגון ה-OECD, מתיאס קורמן, וביקוריהם של 3 דיריקטורים של הארגון בתחומי החינוך, כלכלה וחקלאות ומיסים. "מטרת הביקור שדרוג פעילות ישראל ב-OECD וחיזוק שיתוף הפעולה עימו, בין היתר באמצעות הסתייעות בארגון על מנת לקדם רפורמות כלכליות ומבניות בישראל".