צמיחה שלילית במשק: התוצר התכווץ ב-1.6 אחוז ברבעון הראשון ב-2022

הסיבה לירידה נובעת מהגל החמישי של הקורונה בישראל ובשל העובדה שברבעון האחרון של השנה שעברה הצמיחה הייתה בעלייה. במקביל, ירידה נוספת נרשמה בשיעור האבטלה במשק בחודש אפריל

שטרות שקלים
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

אחרי הנתונים המעודדים של המשק, רבעון ראשון של השנה מסוכם בירידה: התוצר ירד ב-1.6 אחוזים ברבעון הראשון לשנת 2022. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

ההסבר לפגיעה הוא מועד הפגיעה המאוחר יחסית של הגל החמישי בישראל, גל האומיקרון, כמו גם הצמיחה המהירה ברבעון הרביעי הקודם שהכניסה את ישראל לאומיקרון במצב שהוגדר כטוב.

מנגד, נתון מעודד נוסף נרשם בנתוני האבטלה. בחודש אפריל ירד שיעור המובטלים בישראל ל-3.1 אחוזים לעומת 3.4 חודש קודם לכן. נכון לחודש אפריל ישנם כ-132 אלף מובטלים בישראל.

אתמול התפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, שרשם עלייה חריגה של 0.8 אחוזים. במקביל, נמשך הזינוק במחירי הדיור ובתוך חודש הם עלו ב-1.9 אחוזים וב-16.3 אחוזים בשנה האחרונה.

עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ירקות טריים שעלו ב-5.5%, הלבשה שעלה ב-2.8%, תחבורה שעלה ב-2.3% ותרבות ובידור שעלה ב-1.5%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיף תקשורת שירד ב-1.2%.