קולה, צ'יפס ואקזיט: סיפור החברה הישראלית שנרכשה ע"י מקדונלדס

"דימניק יילד" נרכשה ע"י ענקית המזון בלמעלה ממיליארד שקלים. למרות הכסף הרב, מייסד החברה ובת זוגו טוענים כי חייהם לא השתנו: "אנחנו הולכים לעבודה, הילדים ממשיכים לריב"

זמן צפייה: 13:09

ליעד אגמון ועמרי מנדלביץ' מכרו את החברה שלהם, דינמיק יילד, בלמעלה ממיליארד שקלים - ועשו אקזיט. הקונה הפעם היא לא "מייקרוסופט" או "גוגל", אלא תאגיד מזון מהגדולים בעולם -מקדונלדס, ואת החגיגות עם העובדים אי אפשר לסכם בלי המבורגר, צ'יפס וקולה. המוצר שהחברה מכרה הוא בעצם הנטפליקס של ההמבורגרים, טכנולוגיה המאפשרת למשווקים לספק התאמה אישית לכל לקוח.

אגמון בן 42, נשוי למגישת הטלוויזיה שי-לי שינדלר ולהם שני ילדים. למרות מכירת הענק, נראה שהכל בבית מתנהל כרגיל. "מה שיפה בעיני בכל העניין זה שהחיים ממשיכים כרגיל", מספרת שינדלר, "שום דבר לא באמת השתנה, אנחנו הולכים לעבודה, הילדים רבים, אני מכינה פיתה עם שוקולד".

מייסדי החברה, ליעד אגמון ועמרי מנדלביץ'
מייסדי החברה, ליעד אגמון ועמרי מנדלביץ' | צילום: החדשות 13

את מנדלביץ', השותף שלו, אגמון הכיר דרך חבר והם החליטו להקים חברה ביחד. שמונה שנים אחר כך, בחברה ישנם כ-200 עובדים. בוקר שגרתי אחד, הגיעה הצעה מאוד לא שגרתית – הזדמנות להיות חברת בת של "מקדונלדס". אחרי התלבטויות והתייעצויות, החל משא ומתן ארוך עם ענקית ההמבורגרים, ולבסוף נחתם החוזה. שני השותפים הספיקו בינתיים להתחתן, הילד הרביעי של עמרי נולד בדיוק ביום שבו אושרה העסקה.

כשחושבים אקזיט מדמיינים כסף, הצלחה, חלום. אלא שאגמון משתף שהדרך לחלום היא רכבת הרים: "אתה מת לרדת מרכבת ההרים הזו. יש נקודות שאתה אומר – לא רוצה את זה יותר, לא מסוגל - ואין לך איך לרדת. כשמדברים איתנו על האקזיט, אני חושב על הנקודה של הקושי ועל הנקודה שאתה כמעט נשבר ובסוף זה הניצחון. אתה אומר - הצלחנו להביא את הסירה הזאת לחוף מבטחים. הכסף זה משני".