"מקס סטוק" נכנסת לענף הפארם – ומבטיחה לשבור את השוק

רשת הסטוק מציעה בחנויותיה מוצרי טיפוח, קוסמטיקה וניקיון במחירים נמוכים משמעותית ממתחרותיה הגדולות: "הסיכוי שלה לנצח את סופר פארם הוא נמוך מאוד"

זמן צפייה: 04:35

לא מעט חברות ויזמים ניסו להילחם לאורך השנים במחירי מוצרי הפארם והטואלטיקה הגבוהים בישראל, ולהרחיב את השוק המצומצם בו שולטות כיום רשת סופר פארם ו-Be מבית שופרסל.

בשנים האחרונות עבר שוק הפארם בישראל טלטלות רבות: רפורמות לפתיחת הייבוא והוזלת המחירים ופתיחת רשתות חדשות לצד סגירת רשתות אחרות – ופתיחתן מחדש על ידי בעלים חדשים.

עוד בחדשות 13:

קהילת השופינג הרשתית חוגגת יום הולדת שנתיים

בלוף הלחם המלא: מי צובע לחם בחום כדי שנחשוב שהוא בריא?

"המזוודה ריקה": הישראלים שטסים לחופשת שופינג חורפית באירופה

רשת הפארם של מקס סטוק
רשת הפארם של מקס סטוק | צילום: חדשות 13

לאחרונה, החלה רשת מקס סטוק לשווק מוצרי פארם והבטיחה מחירים שוברי שוק. הפער בין המחירים שבהם נמכרים המוצרים ברשת לעומת שתי הענקיות המתחרות, עומד בחלק מהמוצרים על מאות אחוזים. כך למשל, קרם ידיים של Nivea עולה ברשת מקס סטוק 15.90 שקלים, לעומת 39.90 שקלים בסופר פארם, פער של יותר מ-200%. מברשת השיניים של "פרוזן", שעולה במקס סטוק 29 שקלים, תעלה לצרכן 129 שקלים בסופר פארם – פער של כ-400%.

למרות המחירים המפתים, לא כולם אופטימיים לגבי עתידה של רשת הסטוק בתחום הפארם. "הרשת מנסה להיכנס לתחום לא לה ולפתח רשת", טוען תמיר בן שחר, יועץ כלכלי ושיווקי. "הסיכוי שלה להקים רשת פארם חדשה שתנצח את סופר פארם ושופרסל הוא נמוך מאוד".