פשרת מס הדירה ה-3: כל הפרטים

במהלך הלילה יצביעו חברי הכנסת על הסעיף השנוי במחלוקת במס על דירה שלישית: סעיף שנועד להקל על המשקיעים

ניסיון של כחלון לזרוק דירות לשוק

הלילה (בין חמישי לשישי) תצביע ועדת הכספים על החוק למיסוי דירה שלישית, אך נראה שבכל זאת יהיו מי שיקבלו הקלות. בין ההקלות הצפויות, כך פורסם לראשונה הערב במהדורה המרכזית, נמצאים פטור ממס שבח וקופת גמל יעודית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ניסיון של כחלון לזרוק דירות לשוק
ניסיון של כחלון לזרוק דירות לשוק | צילום: פלאש 90

מדובר בסעיף הכי שנוי במחלוקת, סעיף שיש לגביו הכי הרבה ויכוחים ולכן הוא גם הכי קשה להעברה. זאת הסיבה ששמרו אותו לסוף הדיונים בוועדת הכספים והוא צפוי להעביר אותו רק במהלך הלילה.

היום התגבשו הסכמות בין נציגי משרד האוצר ליושב ראש ועדת הכספים ונציגי חברי הכנסת מהקואליציה, הסכמות שיתנו הקלות מסוימות למשקיעים במטרה "להמתיק את הגלולה" ולאפשר את העברת החוק הזה.

אלו הפשרות הצפויות
אלו הפשרות הצפויות | צילום: (חדשות 2

אלה שלוש הפשרות העיקריות שמסתמנות בחוק: משקיע שימכור את דירתו השלישית יקבל פטור ממס שבח - הפטור הזה יחול במשך 9 חודשים בשנה הבאה. זהו ניסיון של כחלון לשחרר כמה שיותר דירות לשוק.

בנוסף, מי שיש לו דירת מגורים ועוד שתי דירות בפריפריה בסכום מצטבר של מיליון שקלים, בכלל לא ישלם את המס של דירה שלישית. והסעיף שהוא אולי המעניין ביותר: המדינה תיצור קופת גמל ייעודית למשקיעים שימכרו את דירתם השלישית.

בקופת הגמל הזו, בעלי הדירות יוכלו להשקיע סכום של עד שני מיליון שקלים, ויהיה על הקופה הזאת פטור ממס על הרווחים בתנאי שהם לא ימשכו את הכסף במשך חמש שנים לפחות. זה בעצם מכשיר השקעה שנועד לתת להם אלטרנטיבה, לרווח שיש להם מהדירות היום.

אלו כמובן ההסכמות המסתמנות, אבל יהיו עוד ויכוחים ודיונים על הנושאים האלה עד אמצע הלילה - רגע ההצבעה ממש. יתכנו שינויים פה ושם בסכומים אבל זאת ליבת מתווה הפשרה.