מנדלבליט לכ"ץ: מנה חשב כללי לאוצר - התפקיד חייב להיות מאויש

ברקע אי ההסכמות בקואליציה באשר למינוי החשב, היועמ"ש פנה לשר האוצר והורה לו למצוא מחליף לחשב הקודם שעזב בחודש שעבר. כ"ץ: יש מועמד שאושר ע"י ועדת המינויים - יובא לאישור הממשלה בראשון

ישראל כ"ץ ואביחי מנדלבליט
ישראל כ"ץ ואביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה הערב (חמישי) לשר האוצר ישראל כ"ץ, והורה לו לפעול בהקדם האפשרי על מנת למצוא מחליף לחשב הכללי של האוצר. "לא ניתן להותיר את התפקיד לא מאויש", כתב מנדלבליט, "ועל כן אני מבקש שתפעל באופן דחוף בעניין".

כידוע, בסוף חודש אוקטובר סיים את תפקידו החשב הקודם, רוני חזקיהו. מאז פרישתו לא מונה ממלא מקום זמני וגם לא אחד קבוע. אחת הסיבות לכך היא כי בין הליכוד לכחול לבן לא הושגה הסכמה באשר לזהות החשב, כמו גם באשר למינויים אחרים. כ"ץ מעוניין למנות את יהלי רוטנברג, אולם המינוי טרם אושר בממשלה.

השר כ"ץ מסר בתגובה: "היועץ המשפטי לממשלה צודק, יש למנות באופן מיידי חשב כללי למשרד האוצר. בשל רגישות וחשיבות התפקיד בתקופה מיוחדת זו, אני פועל ללא לאות כדי לוודא שזה יקרה כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. יש מועמד שאושר פה אחד ע"י ועדת המינויים ואני מצפה מכל הגורמים לגלות אחריות ולאפשר את ביצוע המינוי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנהלי בתיה"ח נגד משרד הבריאות: לא מסייע לנו בהיערכות לחורף

בדאע"ש טוענים: פוצצנו צינור גז בין ישראל למצרים

תחקיר צה"ל: ירי הרקטות מעזה – כתוצאה מ-2 ברקים שפגעו במשגרים

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

"לתפקידיו וסמכויותיו השונים של החשב יש חשיבות גדולה בכלל, ובתקופה אנו מצוים בפרט", הוסיף מנדלבליט, שציין כי עד שלא ימונה חשב קבוע - יש למנות לכל הפחות מישהו מטעם עובדי משרד האוצר. "הימנעות ממינוים של נושאי משרות בכירות באופן קבע, פוגעות ביציבותו ובתפקודו התקין של שירות המדינה כולו".

מנדלבליט המשיך וכתב כי "בהיעדר של חשב כללי מכהן, ומאחר שישנם שירותים שלא ניתן להפסיקם, משרדי הממשלה מקיימים התקשרויות על סמך אישור ועדת הפטור בלבד", והרתיע: "פעולות אלו, במסגרתן מתבצעות התקשרויות של המדינה בסכומים משמעותיים של מאות מיליונים שקלים מבלי שניתנו לגביהן כל האישורים - אינן תקינות ומנוגדות לדין".

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

כחול לבן מסרו בתגובה לדברי היועמ"ש: "אנו ממשיכים לתמוך במינוי חשב כללי - שהוא קריטי להבטחת כלכלתם של אזרחי ישראל, העצמאים והמובטלים שפרנסתם נפגעה בעת הקשה הזו. ישנם מינויים נוספים קריטיים אשר כחול לבן תפעל לקדמם כבר בישיבת הממשלה הקרובה".