ליצמן בוועדת הכספים: "מתכנן רפורמה במינהל מקרקעי ישראל"

שר הבינוי והשיכון התייחס לשינויים שהוא מתכוון לבצע במשרדו, והבהיר כי תוכנית "מחיר למשתכן" תמשיך לפעול, אך לא באזורי יוקרה. "לא נאפשר החרמת מיעוטים בדיור - לא חרדים ולא ערבים"

זמן צפייה: 03:16

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן התייחס היום בוועדת הכספים (שני) לרפורמה שהוא מתכוון לבצע במשרדו. לדבריו, הוא "מתכנן רפורמה במינהל מיקרקעי ישראל לטובת הציבור". עוד הוסיף השר כי לא יאפשר החרמת מיעוטים, "לא חרדים ולא ערבים", כך שלכולם יהיה שוויון הזדמנויות לרכישת בית בהישג יד.

ליצמן הציג חלקים מתוכניתו והסביר כי תוכנית "מחיר למשתכן" תמשיך, אך לא באיזורי יוקרה ורוכשי דירות יד שנייה בפריפריה עד 700 אלף שקלים יקבלו מענק רכישה משמעותי. כמו כן, השר פועל למנות נציג ערבי או דרוזי לוועדה העליונה לדיור ציבורי במשרד הבינוי והשיכון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיא שלילי חדש: 1,681 אובחנו אתמול בקורונה; מספר המתים – 368

בדיקות הקורונה הפיראטיות במגזר החרדי – שתוצאתן לא תגיע לרופא

"מצורעת": ניסיונות הקבלה של גננת ערבייה – לגן יהודי • תיעוד

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן
שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר אמר שר הבינוי והשיכון בריאיון לחדשות 13 כי בכוונתו לבצע מהפכה במדיניות של משרדו החדש. בין היתר, אמר ליצמן כי בכוונתו לקדם מענקיים כספיים לרכישת דירות יד שנייה בפריפריה וכן לבחון את האפשרות של הגדלת סכום המשכנתא שרוכשי דירות יכולים לקבל עם סיוע של המדינה, בריבית מזערית.

עוד אמר השר, שהדגיש כי הוא עדיין "לומד את החומר", כי יבחן מחדש את תוכנית "מחיר למשתכן, וכי ייתן דגש על תוספת דירות שמיועדות עבור שכירות לטווח ארוך, כאשר בין היתר ייתכן שדירות ריקות שלא נמכרו יוסבו למטרה זו".

מחיר למשתכן
מחיר למשתכן, ארכיון | צילום: צילום משרד הבינוי והשיכון

"ברור שצריך לעשות מהפכה בדיור, זה לא יכול להמשיך כפי שהיה", אמר לחדשות 13. "אמרתי בבריאות כשנכנסתי שאני מתכוון לזעזע את המערכת -יכול להיות שהפעם שלא פחות. אני חייב לתת דירה סטנדרט לזוג צעיר, זה אני חייב לספק, במקביל להורדת מחירי הדירות".

"אני לא רואה שום בושה בלעזור לחרדים, אני חייב לעזור להם, כי הם קופחו", הוסיף בתגובה לשאלה על ביקורת אפשרית בנושא זה. "אני הולך לעזור גם לערבים, יש לי תוכנית לעזור להם - אני הולך לעזור לכולם".