מענקים לדירות יד 2 והגדלת סכום המשכנתא: המהפכה שמתכנן ליצמן

שר הבינוי והשיכון פירט בריאיון לחדשות 13 את השינויים שבכוונתו לבצע במשרדו, כאשר בין היתר הוא יבחן מחדש את תוכנית מחיר למשתכן וייתן דגש על תוספת של דירות שמיועדות לשכירות ארוכת טווח

זמן צפייה: 02:01

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, אמר הערב (שלישי) בריאיון לחדשות 13 כי בכוונתו לבצע מהפכה במדיניות של משרדו החדש. בין היתר, אמר ליצמן כי בכוונתו לקדם מענקיים כספיים לרכישת דירות יד שנייה בפריפריה וכן לבחון את האפשרות של הגדלת סכום המשכנתא שרוכשי דירות יכולים לקבל עם סיוע של המדינה, בריבית מזערית.

עוד אמר השר, שהדגיש כי הוא עדיין "לומד את החומר", כי יבחן מחדש את תוכנית "מחיר למשתכן, וכי ייתן דגש על תוספת דירות שמיועדות עבור שכירות לטווח ארוך, כאשר בין היתר ייתכן שדירות ריקות שלא נמכרו יוסבו למטרה זו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בלעדי ל"המקור": ההקלטות שסיבכו את נתניהו בתיק 4000

בג"ץ פסל את חוק ההסדרה: "אינו חוקתי"

בשל העלייה בתחלואה: גם פקחי הרשויות המקומיות יאכפו ההנחיות

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן
שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן | צילום: חדשות 13

"ברור שצריך לעשות מהפכה בדיור, זה לא יכול להמשיך כפי שהיה", אמר לחדשות 13. אמרתי בבריאות כשנכנסתי שאני מתכוון לזעזע את המערכת -יכול להיות שהפעם שלא פחות. אני חייב לתת דירה סטנדרט לזוג צעיר, זה אני חייב לספק, במקביל להורדת מחירי הדירות".

"אני לא רואה שום בושה בלעזור לחרדים, אני חייב לעזור להם, כי הם קופחו", הוסיף בתגובה לשאלה על ביקורת אפשרית בנושא זה. "אני הולך לעזור גם לערבים, יש לי תוכנית לעזור להם - אני הולך לעזור לכולם".