ליברמן: "להוריד את הנושא של סגר מסדר היום"

שר האוצר טען כי סגר לא יעזור במאבק בקורונה ויפגע במשק, ואמר שידון ברצינות בבקשה לייקר את מוצרי החלב. על פגישת גנץ-אבו מאזן אמר: "מי שדוחף את ההאשמות נגד חיילי צה"ל בהאג לא יכול להיות שחקן לגיטימי"

זמן צפייה: 08:09

שר האוצר אביגדור ליברמן התראיין הערב (רביעי) במהדורה המרכזית, ואמר כי יש להוריד את הנושא של סגר מסדר היום. "סגר לא יעזור במאבק בקורונה ויפגע במשק", אמר ליברמן, והוסיף כי הפתרון למגפה הוא עטיית מסכה וחיסונים.

ליברמן התייחס גם בבקשה לייקר את מוצרי החלב, ואמר כי הוא ידון בה ברצינות. "ההמלצה נעה בין 3% ל-9%, נדון ונכריע", אמר ליברמן, "יש לא רק התייקרות, יש גם הוזלה, חתמנו היום על הוזלה של 40% בתעריפי בזק לגיל השלישי ולכל הבודדים".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

שר האוצר הוסיף כי הוא לא מצטרף לקריאת הצרכנים להחרים את אסם בעקבות עליית המחירים הצפויה. "אני לא קורא להחרים אף אחד", אמר ליברמן, "אני אומר שהציבור יקבע במידה רבה את המחיר הסופי. אסם היא חברה פרטית, אפילו לא ציבורית, ולכן מי שצריך להגיד את דברו זה קודם כל הציבור".

על כך שבעבר שר האוצר משה כחלון התערב בנושא דומה אמר ליברמן: "אני חושב שזה פשוט לא נכון, אני כשר אוצר לא יכול לקרוא ליצרנים פרטיים ושיגידו שאנו עוסקים בתיאום מחירים. אז קטלו את שר האוצר, ואני מניח שבמקרה שלי מעבר לקטילה יהיו צעדים יותר מרחיקי לכת. אנחנו לא יכולים להיות השוטר אלא להבטיח תנאי תחרות ופתיחת השוק".

על פגישת שר הביטחון גנץ עם אבו מאזן אמר ליברמן: "ידעתי על המפגש הזה, אני בעצמי מעולם לא נפגשתי עם אבו מאזן. כשר הביטחון ושר החוץ פגשתי את ראשי מגנוני הביטחון. אני חושב שאי אפשר להחזיק את המקל משני הקצוות. אי אפשר להתארח אצל שר הביטחון ובמקביל להגיש תביעה על פשעי מלחמה נגד חיילי צה"ל בבית הדין הבינלאומי בהאג".

"כמתנחל, יציבות כלכלית ביהודה ושומרון זה אינטרס ישראלי, זה לא קשור לאבו מאזן", הוסיף ליברמן, "מי שדוחף את ההאשמות נגדנו, נגד חיילי צה"ל בהאג, לא יכול להיות שחקן לגיטימי".