ליברמן: "מי שלא הצליח להגיע לעבודה יקבל פיצוי מלא"

שר האוצר נפגש עם ראשי הרשויות של שדרות, אשקלון ועוטף עזה, והודיע כי תושבים המתגוררים עד 40 ק"מ ונעדרו מעבודתם בימי מבצע עלות השחר יקבלו פיצוי מהיום הראשון. "ההתנהלות של מדינת ישראל בימים האחרונים מהווה דוגמה לאיך צריך לנהל מבצע"

שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן קיים היום (שני) פגישה עם ראשי הרשויות של שדרות, אשקלון ועוטף עזה, והודיע כי תושבים שנעדרו מעבודתם בימי מבצע עלות השחר יקבלו פיצוי מהיום הראשון. "לא רק אלו שנמצאים במרחק של 7 קילומטר", אמר ליברמן, "אלא החלטנו שזה יהיה במרחק של 40 קילומטר".

"אני רוצה להביע הערכה לחוסן החברתי והמנהיגות של ראשי הרשויות לאורך כל תקופת המבצע", פתח ליברמן את דבריו, "גם ההתנהלות וגם השיתוף פעולה בין השרים ועד ראש הממשלה ויחד עם ראשי הרשויות, היה מאוד אינטנסיבי. ההתנהלות של מדינת ישראל בימים האחרונים מהווה דוגמה לאיך צריך לנהל מבצע. גם היוזמה הייתה שלנו וגם שיתוף הפעולה הפורה עם הרשויות המקומיות, איפשרו לנו להגיע לאותם הישגים".

תושבי שדרות יוצאים להפוגה
תושבי שדרות יוצאים להפוגה

"רשות המיסים פועלת באופן נמרץ", הוסיף שר האוצר, "פתחנו מוקד מיוחד שעובד באשקלון וכל הנציגים של מס רכוש כבר ביקרו בכל המבנים שנפגעו. כרגע המהלך שהובלנו להעביר תקצוב של מאות מיליוני שקלים לטובת מיגון אשקלון, עומד בוועדת הכספים, אני מקווה שראשי הליכוד יתנו הסכמה להעביר את ההחלטה הזאת וברגע שהם יסכימו לא תהיה שום מגבלה משפטית, ומכיוון שהנושא נמצא בקונצנזוס נוכח לקדם אותו באופן מהיר ביותר".

לסיום אמר ליברמן: "אחת ההחלטות שאנחנו רוצים להוביל עד סוף השנה זה את המשך החלטה 566 לחיזוק חוסן החברתי בשדרות והעוטף. החלטה נוספת שאנחנו רוצים לקדם, היא להפוך את הפקולטה להנדסאים במכללת ספיר לפקולטה להנדסה. אנחנו נכנס לשיח עם המל״ג כדי להפוך אותה לפקולטה להנדסה במלוא ההיקף".

בפגישה השתתפו שר החקלאות עודד פורר, יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר, מנהל רשות המסים, הממונה על התקציבים, החשב הכללי במשרד האוצר, מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, מנכ"לית משרד החקלאות ונשיא מכללת ספיר.