ליברמן מבהיר: לא יהיה מענק לכל אזרח - לא נחלק שוחד בחירות

בצל העלייה במספר הנדבקים בקורונה, שר האוצר הסביר שלא יהיו פיצויים לבעלי העסקים והעצמאיים, משום שאין סגר והחמרת הגבלות. "בתרחיש הכי קיצוני של חצי מיליון איש בבידוד – אין סכנה לתפקוד המשק"

זמן צפייה: 01:58

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (ראשון) כי לא צפוי מענק לכל אזרח, מאחר ולדבריו מדובר ב"שוחד בחירות". עוד הסביר ליברמן כי בצל העלייה במספר הנדבקים בקורונה, לא יהיו פיצויים לבעלי העסקים והעצמאיים, משום שאין סגר והחמרת הגבלות. לדבריו, "אין מענק לכל אזרח כי אין סגר כללי, אבל מעולם לא אמרתי שבשום תנאי ובשום מצב לא תהיה עזרה לעסקים".

עם זאת, הוסיף שר האוצר כי צפויה עזרה ממוקדת לבעלי עסקים שנפגעו מהקורונה. "בתרחיש הכי קיצוני של חצי מיליון איש בבידוד, כלומר 5% מאוכלוסיית המדינה – עדיין אין סכנה לתפקוד המשק ואין חשש ממחסור במוצרי יסוד לציבור". הוא הרגיע, "אין להיכנס להיסטריה בגלל האומיקרון, אין יועץ יותר גרוע מהפאניקה ומוקדם להחליט על צעדים נוספים על סמך 9 ימים ראשונים של השנה".

קניון בקורונה
קניון - אילוסטרציה | צילום: רויטרס

בנוסף, ליברמן טען כי ראה את הדו"חות הכספיים של אנשי העסקים שהתלוננו, והוא מאחל להם את אותו הדבר ב-2022: "רוב העסקים במצב מצוין". לדבריו, "כשר אוצר אני חייב לדאוג שהכלכלה תעבוד. כשאני מסתכל על הסיוע שהעברנו לחברת אל על ולמלונות - מדובר בהיקף של מאות מיליוני שקלים. יש תשלומי מע"מ וסליקה בכרטיסי אשראי שמאפשרים לראות בזמן אמת מה מצב המשק, אז לגבי 2021 מצבנו בסדר גמור, ולגבי 2022 אני עוד לא יודע".

מסעדה תל אביבית בשכונת פלורנטין
מסעדה - אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

בהמשך לכך, אמר השר כי "נכון שיש ירידה בעסקים כאלה ואחרים, אבל ביום חמישי הלכתי לשבת עם חבר במסעדה במודיעין, ולא היה שולחן אחד פנוי. ישבו בו-זמנית 140 איש, הלכתי להסתובב והכל היה מלא עד אפס מקום. לא יודע עדיין להגיד מהו מודל הסיוע שיינתן לכלל העסקים שנפגעו, אבל בינתיים נשאר עם המסלולים הקיימים - פיצוי על ימי בידוד משולם החל מחודש אוגוסט, ויש הצעת חוק לפיצוי עצמאים שנכנסים לבידוד, שנמצאת בשלב הערות הציבור - בראשון הקרוב היא תאושר בוועדת השרים לחקיקה".