ליברמן: הזיכוי החדש במס יהיה רטרואקטיבי, נפעל להעביר חקיקה בחודש הבא

שר האוצר התייחס בתדרוך לעיתונאים לתוכנית הכלכלית שהוצגה אמש. הוא השיב לביקורת מדוע רק נבחרה רק שכבת גיל אחת ואמר: "אי אפשר לרצות את כולם". בכוונת ליברמן להעביר חקיקה עד יציאת הכנסת לפגרה: "החרדים יתנגדו, אבל זה בא להיטיב עם משפחות עובדות צעירות"

זמן צפייה: 04:26

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (חמישי) בתדרוך לכתבים לתוכנית הכלכלית החדשה שהציג אמש יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, ואמר כי "ההחזר על הזיכוי החדש במס יהיה רטרואקטיבי מתחילת שנת 2022". עוד הוסיף השר: "אעשה כמיטב יכולתי להעביר את החקיקה לפני תחילת הפגרה בחודש מרץ".

בין היתר, התייחס השר להתנגדות של החרדים לתוכנית הכלכלית שהציג להורדת יוקר המחיה: "רוב האופוזיציה מבינה שהכיוון נכון ולכן אני מוכן להקשיב להצעותיהם,  אבל איך אפשר להתנגד להורדת מכס על בשר, דגים, טונה, חלקי חילוף לרכב ורהיטים? אני מניח שבמפלגות החרדיות תהיה התנגדות, אבל באופן כללי זה בא להיטיב עם משפחות צעירות ועובדות".

שר האוצר אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים
שר האוצר אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים

כמו כן, השיב השר ליברמן לביקורת מדוע רק נבחרה רק שכבת גיל אחת, ואמר: "אי אפשר לרצות את כולם, לא נחלק צ'קים ללא כיסוי. עד גיל 6 יש כבר המון נקודות זיכוי, אי אפשר לפתור את כל הבעיות מאז קום המדינה". עוד מדבריו: "הקבוצה שעובדת ומשלמת מיסים היא היום הכי מקופחת ולכן הם בראש סדר העדיפויות". כשנשאל השר מדוע התוכנית מתמקדת במשפחות ממעמד הביניים ולא דווקא במקבלי השכר הנמוך, ענה: "העובדים שלא מגיעים לסף המס מקבלים מאיתנו מענק עבודה מוגדל ב-20%, כשבמקביל שכר המינימום עלה בחודש שעבר וסבסוד הצהרונים לאשכולות 4 ו-5 יעזור להם גם כן".

על הסיוע לעצמאים, אמר יו"ר ישראל ביתנו: "יש אנשים שנפגעו ולא נפקיר אף אחד, אבל נקבל החלטות רק על בסיס נתונים", התעקש ליברמן ואמר כי הם יגיעו רק בסוף החודש. "מבין לליבם של כל המחכים לסיוע, אבל לחץ פוליטי ותקשורתי לא משפיע עליי - נסייע כפי שהוכחנו בעבר בצורה שקופה והוגנת".

לבסוף, התייחס השר לצמצום הגירעון מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים בעקבות זינוק בהכנסות המדינה לחודש ינואר מהתאוששות המשק: "צמצום הגירעון ל-3.3% שעליו דיווחנו היום הוא הישג משמעותי הרבה מעבר לכל התחזיות הוורודות שאי פעם הכרתי". עוד הוסיך לומר השר בעניין: "היקף ההכנסות בינואר עמד על 48 מיליארד שקלים לעומת 34.5 מיליארד שקלים בינואר אשתקד - גידול של כ-39%. לא היה דבר כזה מאז חורבן בית שני".

לגבי המקור התקציבי לתוכנית הכלכלית שהציג אמש, אמר: "כשאתה מגדיל את העוגה, אתה יכול לצמצם את נטל המס למשפחות עובדות בסך יותר מ-2 מיליארד שקלים ל-530,000 הורים בכל גילאי בית ספר יסודי, וזהו המקור התקציבי".