לא רק חומר הגלם: גם מוצרי שטראוס היו נגועים בסלמונלה רגע לפני שיווק

פרסום ראשון: עד כה היו לחברה בדיקות שהעידו על סלמונלה בשוקולד הגולמי, המשמש להכנת המוצרים, אך בדיקות חדשות מהמפעלים של המוצרים הנגועים מעידות כי המוצרים עצמם גם מזוהמים. בינתיים מניית שטראוס קורסת, ובתוך יומיים היא איבדה כ-4.7% משווייה

זמן צפייה: 06:49

זיהום הסלמונלה מתרחב: עד כה היו לחברת שטראוס בדיקות מעבדה שהעידו על סלמונלה בשוקולד הגולמי, המשמש להכנת המוצרים. בדיקות חדשות שהגיעו היום (שלישי) מהמפעלים של המוצרים הנגועים בסלמונלה מעידות כי המוצרים עצמם, שהיו רגע לפני שיווק, מזוהמים בסלמונלה.

ממשרד הבריאות נמסר כי מדובר במוצרים שנמצאים במפעל, ולא במוצרים המצויים בשוק: "לפני דקות אחדות הודיעה חברת שטראוס למשרד הבריאות שתוצאות המעבדה על המוצרים המוגמרים הגיעה אליהם והתבררה כחיובית. מובהר כי כלל המוצרים הללו הינם במסגרת ההחזרה היזומה שכבר בוצעה על ידי היצרן. משרד הבריאות ביצע לאורך היום ביקורת את שבמסגרתה נעשו מספר פעולות בדיקה נוספות שלאחריהן יוחלט על הצעדים הבאים".

מנכ"ל שטראוס הודיע הערב על פיצוי כפול, כך שצרכנים יקבלו כפל זיכוי על כל מוצר שהם לא יכולים להשתמש בו. הצרכנים נדרשים להתקשר לשירות הלקוחות של החברה ולקבל את שובר הזיכוי. החברה תגברה את שירות הזיכוי, אך כבר היום הצטברו שם כ-20 אלף שיחות שלא נענו.

מפעל ממתקי עלית של שטראוס
מפעל ממתקי עלית של שטראוס

בינתיים מניית שטראוס קורסת, ובתוך יומיים היא איבדה כ-4.7%. המשמעות היא שכחצי מיליארד שקלים של הציבור הישראלי התאדו, כולל המניות שנמצאות בשליטת משפחת שטראוס. בחברה מוטרדים קודם כל מהחשש המיידי מפני תביעות, על אף שהחברה הקפידה לעדכן את משרד הבריאות לאורך כל הדרך, אך עדיין יכולה לעלות טענה שהיה מקום לנהוג ביותר שקיפות כלפי הציבור, בטח כאשר כבר היו אינדיקציות להימצאות של סלמונלה בחומרי הגלם.

מוצרי שוקולד עלית
מוצרי שוקולד עלית

כבר ביום חמישי האחרון ידעו במשרד הבריאות על תוצאות המעבדה הראשוניות של שטראוס, ובכל זאת בחרו לא לצאת בהודעה לציבור. שטראוס תתמודד לא רק עם הסיכון המקצועי, אלא גם עם הפגיעה במותג, ומצבור החששות הזה גורם למניה להמשיך לרדת.