עוד טלטלה באוצר: המנכ"לית קרן טרנר פורשת מתפקידה

פחות מחצי שנה לאחר שהחלה לכהן כמנכ"לית המשרד, קרן טרנר אייל הודיעה על סיום תפקידה. מקורביה: "זו הייתה רק שאלה של זמן - באוצר אין מקום לדרג מקצועי חזק והיא הסיקה מסקנות"

זמן צפייה: 05:43

מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל הודיעה היום (ראשון) כי החליטה לפרוש מתפקידה - זאת פחות מחצי שנה לאחר שנכנסה אליו. במקומה, ועד שיוחלט על מינוי קבוע, מנהל רשות המסים ערן יעקב ייכנס לתפקיד המנכ"ל. "אני מודה לשר כ"ץ על שנים ארוכות של עבודה משותפת למען רווחת אזרחי ישראל במשרדי התחבורה והאוצר", אמרה טרנר בתגובה, שכזכור - כיהנה בעבר כמנכ"לית משרד התחבורה, בימים שבהם השר המכהן היה ישראל כ"ץ.

"אני משוכנעת שיחד עם אנשי המקצוע המסורים במשרד, הוא ינהיג תוכנית כלכלית רחבה לטיפול במשבר הכלכלי עקב התפרצות נגיף הקורונה. אני רוצה להודות לשר כ"ץ על האמון ועל הזכות הגדולה לעבוד איתו לאורך הדרך בתפקידים השונים ולשרת את אזרחי המדינה במשך שנים ארוכות של עשייה במגזר הציבורי", סיכמה.

שר האוצר כ"ץ נפרד מטרנר גם כן, ומסר: "עבודתה של קרן הייתה יוצאת דופן ותרמה רבות למגזר הציבורי ולאזרחי המדינה. אני מודה לה בשמי ובשם ממשלת ישראל על שנים של עבודה משותפת במשרדי התחבורה והאוצר, שהובילה להישגים רבים שהשפיעו על כל בית בישראל. אני מאחל לה הצלחה רבה בהמשך הדרך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל פותח מחלקות קורונה: "עתודה לאומית, נכנסים מתחת לאלונקה"

"ביקש תמונות עירום ברשת": צעיר נאשם בעבירות מין בעשרות נערים

אדלשטיין נגד האוצר: "דורש פיצוי מלא לעסקים, לא דמי כיס"

מנכ''לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל
מנכ''לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל | צילום: חדשות 13

גורמים שעבדו עם טרנר-אייל מסרו: "זו הייתה רק שאלה של זמן. היא ראתה שבאוצר אין הכנת תקציב, אין עבודת מטה וכספים נשפכים ללא היגיון כלכלי. אין כיום מקום באוצר לדרג מקצועי חזק, וטרנר הסיקה מסקנות".

עוד נמסר ממקורביה: "היא ניסתה לתת צ'אנס, אבל נמאס לה. אין עבודת מטה, אין תקציב, ובשבועות האחרונים גם אופן קבלת ההחלטות על הסגר ועל סגירת העסקים לצורך הגבלת ההפגנות - הביאו אותה להחלטה".

בתוך כך, כ"ץ הודיע כי בכוונת משרדו להגיש בחודש דצמבר את תקציב המדינה לשנת 2021. "התקציב ייתן מענה לצורך להתמודד עם התמשכות מגפת הקורונה לצד הצורך להצעיד את המשק חזרה לתעסוקה מלאה ולפעילות וצמיחה", מסר השר.

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

מי שהגיבו להתפטרותה של טרנר-אייל היו חברי הכנסת עפר שלח מיש-עתיד וניצן הורוביץ, יו"ר מרצ. "ברכותיי לנתניהו וישראל כ"ץ על השלמת מלאכת החיסול של צמרת האוצר", כתב שלח. "‏תקציב אין, המשק קורס, והמנכ"לית המוכשרת שכ"ץ מינה אומרת די אחרי ארבעה חודשים בתפקיד.  ‏כל כך הרבה נזק בכל כך מעט זמן.  ‏מכל העולם מתקשרים ללמוד איך עושים את זה".

"התפטרות טרנר - הבעת אי אמון בממשלה", הוסיף הורוביץ. "גם הבכירים ביותר בתוך המערכת לא יכולים לתת גיבוי ולהיות חלק מהכישלון המהדהד הזה. נתניהו וכ"ץ ממשיכים לעשות למשק וידוא הריגה וסוגרים מדינה שלמה מטעמים פוליטיים. הממשלה איבדה את היכולת לתפקד".

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדבר התפטרותה של טרנר-אייל, ותקף: "לא טובת האזרחים מנהלת את כלכלת ישראל, אלא טובתו של אדם אחד. מאז הקמת הממשלה כמעט כל צמרת משרד האוצר התפטרה מתפקידה. זה קרה תוך 5 חודשים, בשיאו של המשבר הכלכלי החמור ביותר שידעה המדינה. הטענה העיקרית של כל המתפטרים - החלטות מתקבלות על בסיס פוליטי בלבד".

טרנר-אייל היא לא הראשונה שעוזבת את תפקידה הרבה לפני תאריך היעד. כזכור, לפני כחודש וחצי גם ראש אגף התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור הודיע על התפטרותו. במכתב חריף שכתב לשר האוצר, מתח מרידור ביקורת על התנהלות המשרד והצהיר: "תהליכי קבלת ההחלטות מושפעים מאינטרסים צרים, לא ענייניים, קצרי טווח, לצד השתקת הדרג המקצועי, זלזול בוטה בעבודת מטה, שליפות מהמותן, רמיסת הכללים שהיו נר לרגלינו".

מרידור לא חסך בביקורת נגד השר הממונה עליו, ואמר: "אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים לעשות את מה שאנחנו יודעים - לגבש, להציע, לנתח ולבקר צעדי מדיניות. המסר לאזרחי המדינה ולעולם הוא של פריצת כל העקרונות, המסגרות והגבולות וכן רמיסת ערכים ועקרונות של שירות ציבורי".

ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור
ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור | צילום: חדשות 13

מעט לפניו היה זה החשב הכללי במשרד האוצר רוני חזקיהו שהתפטר. אז, כתב כ"ץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הודיתי לחזקיהו על העבודה המשותפת ועל תרומתו הרבה לכלכלת ישראל בכלל ובתקופת הקורונה בפרט, ואיחלתי לו הצלחה בהמשך דרכו. בקרוב אתחיל בתהליך המתבקש לאיתור חשב חדש למשרד האוצר".