פוקס ויתרה על מענק המדינה בצל הסערה: "הדיבידנד - רווחי 2019"

הראל ויזל, שהודיע על חלוקת דיבידנדים בסך 49 מיליון שקלים ועורר ביקורת ציבורית קשה גם מצד שר האוצר, אמר כי לאור השיפור במכירות, אין לחברה צורך במענק שניתן בשל משבר הקורונה

זמן צפייה: 04:08

רשת פוקס הודיעה הבוקר (שישי) כי היא מוותרת על כל מענקי המדינה שניתנו לחברה בשל משבר הקורונה, זאת לאור "השיפור הניכר במכירות לאחר חזרת הקבוצה לפעילות", לשון ההודעה.

ההחלטה של פוקס באה לאחר ביקורת ציבורית קשה על כך שבעל החברה, הראל ויזל, הודיע אתמול כי הוא מתכנן למשוך דיבידנדים על סך 49 מיליון שקלים. "החברה מדגישה כי הדיבידנד שהוכרז ויחולק לבעלי מניות של החברה הינו דיבידנד בגין רווחי שנת 2019, והינו בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד בחברה", הוסיפה הרשת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגבלות יוטלו על בת ים ועל רובעים באשדוד; הוסר הסגר ביפו ורהט

מספר הנדבקים בקורונה ממשיך לזנק: 668 אובחנו ביממה האחרונה

מפעל המזון הכשר הגדול בעולם סגור – מאות עובדיו בסכנת פיטורים

הראל ויזל
הראל ויזל | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, שר האוצר ישראל כץ יצא נגד חלוקת הדיבידנדים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "החלטת בעלי רשת פוקס למשוך דיבידנד גבוה לכיסו בעיתוי זה, של שעת משבר ומצוקה, ולאחר כל הסיוע שהוא וכלל המעסיקים קיבלו למטרה המוצדקת של החזרת עובדים לעבודה - צורמת ומנוגדת לסולידריות המתבקשת. אני פונה אליו בטל מיידית את ההחלטה".

מטעם הראל ויזל נמסר: "בשיחה שערכתי הבוקר עם מר ישראל כץ, הודעתי לו שבעקבות ההודעה אתמול לבורסה שמיד עם חזרתה של קבוצת פוקס לפעילות אנו רואים גידול ניכר בפעילות בפעילות החברה, אנו מוותרים על כל מענק מהמדינה, שר האוצר בירך על ההחלטה".

שר האוצר ישראל כץ
שר האוצר ישראל כץ | צילום: חדשות 13

גם חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד תקף אתמול את ויזל, ואמר: "דמעות התנין שהראל ויזל הפיץ לכל עבר, הפכו ליהלומים על חשבונו. את אשר יגורנו בא לנו". לדבריו, "התפשרנו בוועדת הכספים על תיקונים ושיפורים במודל המענקים כדי לא לעכב וכדי להציל את העצמאים וקבלנו סטירת לחי. לא יהיה כדבר הזה יותר. לא נבטל יותר את שיקול הדעת של חברי ועדת הכספים בפני האוצר".

מי שעוד זעם על ההחלטה הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שהבהיר בחשבון הטוויטר שלו כי "לא בשביל זה ניתן תקציב העתק לתמיכה בעסקים במשבר הקורונה. כשדרשנו בוועדת הכספים להתנות את המענק בהתחייבות לא למשוך דיבידנד ולא להעלות שכר בכירים בדיוק לזה התכוונו".

ויזל מחזיק ב-737 חנויות בישראל,שבהן 8,500 עובדים. בתקופת הקורונה, כמעט כולם הוצאו לחל"ת. "רוב העסקים בישראל לא יקומו מזה", הצהיר בזמנו, "אם נתניהו לא יקבל החלטה לעשות תוכנית כלכלית אמיתית כדי להוציא את כל העסקים ממה שהוא קבר אותם - יהיה פה אסון שלא היה פה אף פעם".

כניסה לחנות פוקס
כניסה לחנות פוקס | צילום: חדשות עשר