עימות בין כ"ץ לראש אגף התקציבים במהלך דיון: "סתום את הפה"

בשלישי בערב, עת הציג שר האוצר את העלויות של התוכנית הכלכלית, פרץ ויכוח בינו לבין שאול מרידור לאחר שהשניים לא הסכימו באשר לסכומים. ע"פ כמה מהנוכחים, כ"ץ התפרץ על מרידור ואיים לסלקו

זמן צפייה: 01:32

בשלישי בערב, שר האוצר ישראל כ"ץ התפרץ על ראש אגף התקציבים שאול מרידור במהלך דיון בנושא התוכנית הכלכלית.

בדיון הציג כ"ץ את העלות של צעדים שונים בתוכנית, לשיטתו. כשסיים, היועץ המשפטי של משרד האוצר, עורך הדין אסי מסינג, העיר לשר שהחישוב נמצא בסמכותו ובידיעתו של הדרג המקצועי בלבד.

בשל כך, מרידור אמר שבתום הישיבה יסביר לשר כיצד בדיוק נערך החישוב אולם בשלב זה, לפי שניים מהנוכחים, כ"ץ התפרץ על מרידור ואמר לו "סתום את הפה - אני עוד רגע מוציא אותך מהדיון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מאסר עולם לדוד חיים שרצח וקבר את גרושתו בחצר ביתם בתל מונד

המרוץ לחיסון: המכון הביולוגי יחל ניסויים בבני אדם אחרי החגים

ראשי הסיעות החרדיות לרה"מ ולגנץ: לא נסכים להקדמת הבחירות

ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור
ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף גם כן את מרידור, כאשר שיתף בפייסבוק פושט של ח"כ קרעי מהליכוד נגדו, וכתב: "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ופועלים לסכל אותן - לא נקבל זאת".

שר האוצר הגיב אז לדברים, וכתב: "עובדי המדינה נדרשים למלא אחר החלטות הדרג המדיני. אם יוצגו בפניי הוכחות למעשים מסוג זה, הדברים יטופלו במסגרת המשמעתית של שירות המדינה".

שר האוצר ישראל כ''ץ בוועדת הכספים
שר האוצר ישראל כ''ץ בוועדת הכספים | צילום: ערוץ הכנסת

קרעי עצמו כתב כי "כבר הכרנו את התופעה שבה פקידים מנסים לשלוט במדינה נגד נבחרי הציבור. מרידור הפך זאת לאומנות. הוא מטרפד החלטות של ראש הממשלה להעביר עוד כספים וסיוע לאזרחי ישראל - לעצמאים, לבעלי העסקים, לשכירים ולמובטלים".

"בשעת משבר קשה זו ובכלל, אסור לקבל זאת בשום אופן. תפקידם של פקידים הינו לבצע את מדיניות הממשלה. כל ניסיון להחיל מדיניות משלהם בניגוד למדיניות הממשלה מהווה חתרנות פקידותית", המשיך חבר הכנסת קרעי. "יתרה מכך, תדרוך עיתונאים נגד הממשלה והעומד בראשה וניהול מסע דה-לגיטימציה נגד מדיניות הממשלה, הופכים את המציאות לבלתי נסבלת".