ניצחון לכחלון: בוטל הצו שאיפשר הפעלת מכונות מזל

אחרי שביהמ"ש העליון הורה על המשך הפעלת מכונות המזל של מפעל הפיס - בג"ץ הורה לבטל את צו הביניים

ארכיון (חדשות 2)

ניצחון לשר האוצר משה כחלון: בג"ץ החליט היום (רביעי) לבטל את צו הביניים שאיפשר את המשך הפעלת מכונות המזל של הפיס.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ביום ראשון הורה בית המשפט העליון להמשיך את פעילות מכונות המזל והגרלות הקינו של מפעל הפיס עד להודעה חדשה - ויום לאחר מכן הודיע מפעל הפיס כי הפעילות תתחדש "תוך שעות", ללא אישור האוצר - בניגוד להצהרת מפעל הפיס. באוצר זעמו על חידוש הפעלת המכונות.

בית המשפט העליון קבע כי על משרד האוצר ומפעל הפיס להשיב לעתירה שהוגשה על ידי הזכיינים המפעילים את מכונות המזל עד ל-29 בינואר. בשבועות שקדמו לתחילת השנה הנוכחית נערכו דיונים אינטנסיביים על מנת להגיע להסכמה בין הצדדים ולמנוע את איסור הפעלת מכונות המזל. עם זאת, משרד האוצר ומפעל הפיס לא הגיעו להסכמות והחל מתחילת השנה פעילות המכונות הופסקה, לאחר שהחל מ-1 בינואר השנה שר האוצר משה כחלון אסר על פעילותם.

[brightcove_iframe video_id='mazal_vtr2_n20170109_v1' autoplay='0' credit='המהמרים חזרו למתחמי הפיס: "התמכרנו". צפו' kid='' duration='1929'']

"אין מקום למכונות שהורסות משפחות וחיים של אנשים"

השבוע, למרות התנגדות משרד האוצר, שבו המהמרים לתחנות והתיישבו לשעות ארוכות מול המכונות, בזמן שהם מודים בפה מלא: "אתה יכול להפסיד אלפי שקלים בשעתיים, אנחנו מחזירים ולא מרוויחים".

אדם נוסף ששיחק במכונות אמר: "השאירו לנו את המכונות לכמה ימים" - והודה כי הפסיד כספים רבים של משפחתו: "כסף של ארבע דורות שמו פה". רבים מהנוכחים במקום, בו הצטבר תור של ממתינים, סיפרו על הפסדים גדולים שהצטברו במהלך השנים: "לכל אחד יש פה סיפור".

באוצר זעמו על חידוש הפעלת המכונות. "צר לי מאוד על החלטת בג"ץ", אמר השבוע כחלון. "עם זאת, אין לי ספק שנצליח לשכנע את השופטים כי בחברה מוסרית וערכית אין מקום למכונות הימורים שממומקות באיזורים החלשים של החברה הישראלית והורסות משפחות וחיים של אנשים. נמשיך להיאבק בכל כוחנו למיגור התופעה".