דוגמנית העבר ושמני המרפא: טיפולי הפייק של ג'ני צ'רוואני

שמני ההרחה שמשווקת הכוכבת הובילו לחקירה ברשות להגנת הצרכן. זאת, בשל ההבטחות לטפל בבעיות רפואיות, בהן אכילה רגשית והפרעות קשב וריכוז. "מציעה מוצר לציבור שנמצא במצוקה בריאותית"

זמן צפייה: 08:29

דוגמנית העבר ג'ני צ'רוואני, שהחליטה למכור שמנים שהיא רוקחת בעצמה, ובהם שמנים הנועדו לטיפול באכילה רגשית, הפרעות קשב וריכוז ועייפות. לאחרונה החליטה הרשות להגנת הצרכן לפתוח בחקירה בנושא. אניטה יצחק, סגנית הממונה על הגנת הצרכן וראש אגף חקירות ומודיעין, הסבירה: "לא ייתכן שכל אדם יקום מחר בבוקר וירקח לו שמנים ויגיד שמהיום זה עוזר לנו לרדת במשקל, להוריד את לחץ הדם, הסוכרת וכולי. הציבור, שהוא חלש  מעצם זה שהוא נמצא במצוקה בריאותית, מנסה כל דבר שיוצא בשוק".

את קריירת הדוגמנות שלה צ'רוואני התחילה בשנות העשרה שלה ומאז צברה לא מעט קמפיינים, צילומים, תואר של מלכת יופי וגם "הישרדות וי-איי-פי". אלא שדווקא על האי הבודד, במהלך התוכנית, כך סיפרה בריאיון ב"ידיעות אחרונות", הבינה ג'ני שהיא חייבת לדאוג לקריירה שנייה. היא למדה נטורופתיה ופתחה עסק למכירת שמנים שהיא רוקחת בעצמה. "זה משפיע ישירות על מערכת העצבים הפאראסימפתטית, המרגיעה", הסבירה באחד הסרטונים שבעמוד האינסטגרם שלה, שבאמצעותו היא משווקת את המוצרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אחרי החדשות – עוצרים לאכול: ברק רביד וחזי סימנטוב בארוחת ערב

מלכת המטבח: שפית השנה שמנהלת רומן עם ירקות – ועם אורנה בנאי

הסורי שלימד את בתו לצחוק בהפצצות: "מקווה שיסתיים עד שתגדל"

הדוגמנית לשעבר ג'ני צ'רוואני מריחה את אחד מהשמנים אותם שיווקה
הדוגמנית לשעבר ג'ני צ'רוואני מריחה את אחד מהשמנים אותם שיווקה | צילום: חדשות 13

רחל, שם בדוי, קנתה את שמן האכילה הרגשית כשהיא בטוחה שיעילותו מוכחת. "אני עם הפרעת אכילה, אמרתי לה - אם את חושבת שיש פה איזשהו אלמנט של אכזבה, בואי נוותר על זה מלכתחילה. היא טענה בתגובה שזה נוסה מחקרית".

ד"ר ליאת ברזילי יוסף, אנדוקרינולוגית ומנהלת המרפאה לטיפול בהשמנה, הסבירה: "לא למדתי את זה, לי יש את הדרכים "הקונבנציונאליות", נקרא לזה, לטפל בנושא של הפרעות אכילה או אכילה רגשית. לא למדתי שמנים בבית הספר לרפואה".