שר האוצר על המהפכה המתוכננת במגזר הציבורי: "יתרום את חלקו"

ישראל כץ התייחס לפרסום בחדשות 13, וסיפר כי הוא ייפגש עם יו"ר ההסתדרות: "אומר לו שהמגזר הציבורי גם יישא בנטל". השר הוסיף כי לפיד מסר לו שהוא תומך בהעברת תקציב חד שנתי

זמן צפייה: 01:13

שר האוצר התייחס היום (רביעי) לפרסום בחדשות 13 על המהפכה שהוא מתכנן במגזר הציבורי. לדבריו, הוא ייפגש עם יו"ר ההסתדרות ויגיד לו: "שהמגזר הציבורי יתרום את חלקו ויישא בנטל". שר הוסיף כי "אני מעריך ומצפה שגם יו״ר ההסתדרות מבין שהמגזר הציבורי יעזור לפרטי".

"אני מצפה מהחברות הגדולות לא לנצל את המצב לפטר עובדים. שמעתי על חברות שהתחילו לפטר. פונה אליהן בבקשה לא לנצל את המשבר ואם נצטרך נפעל כדי למנוע את זה", המשיך כץ. אחר כך השר התייחס למשבר סביב התקציב ואמר כי דיבר עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שמסר לו כי הוא תומך בהעברת תקציב חד שנתי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר המשפטים: אקדם תיקון לחוק הפונדקאות עד סוף השנה

נציב התלונות על הפרקליטות: החוקרים נחשפו לכל חומרי פרשת הרפז

תושב חיפה נעצר בחשד שדקר את בתו בשנות ה-20 לחייה – מצבה קשה

שר האוצר ישראל כץ
שר האוצר ישראל כץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות 13 לראשונה כי שר האוצר מתכנן מהפכה במגזר הציבורי, שבה תשולב יותר עבודה מהבית והגמשת שעות העבודה, כדי שהאזרחים יוכלו לקבל שירותים ממשלתיים באופן יותר תדיר. בנוסף, השר מעוניין לבטל את רכיב השכר של החזקת רכב, לצמצם את העילות לסכסוכי עבודה ושביתות ולהוסיף תגמול בשכר לעובדי המגזר הציבורי לפי התפוקות והשירות לציבור.

אתמול פורסם דוח שירות התעסוקה, שמצביע על כך שבישראל מתגבר החשש שמשבר הקורונה ישפיע באופן הקשה ביותר על הצעירים. שיעור החזרה לעבודה עד סוף מאי מבין הנרשמים בתקופת המשבר שגילם עד 24, עומד על 20% בלבד. שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ העריך: "לאחר משבר הקורונה, אנו נישאר עם כ-400 אלף מובטלים".

מחקרים בין-לאומיים ובהם דוח OECD הצביעו על שורה של מאפיינים ובעיות שבגללם צעירים עלולים לסבול במיוחד במשבר הקורונה: נוטים לעבוד בעבודות לא סטנדרטיות כמו משרות חלקיות או זמניות, בסיכון גבוה יותר לקבל שכר נמוך במקביל לסיכוי גבוה יותר להיפלט משוק העבודה - וכך, עם הירידה בהכנסות, אלה מהצעירים שאין להם גב משפחתי נמצאים בסיכון מוחשי ומוגבר לרדת מתחת לקו העוני.