כ"ץ: "אין למפגינים סיבה למחות - לא איבדנו שליטה על הכלכלה"

ברקע הצגת התוכנית להצלת המשק, שר האוצר התייחס בריאיון בחדשות 13 להפגנה הקוראת להזרים כסף למשק. "אני אחראי על הביצוע ולרשת ביטחון אמיתית - כסף יגיע לבנק עד ליום שלישי"

זמן צפייה: 11:05

שר האוצר ישראל כ"ץ התראיין הערב (שבת) בחדשות 13, והתייחס למשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגפת הקורונה, ולהפגנה שנערכת בתל אביב, שבה קוראים המוחים "להזרים את הכסף עכשיו". לדברי שר האוצר, "אין למפגינים סיבה למחות, לא איבדנו שליטה על הנעשה בכלכלה. כסף יגיע לבנק עד ליום שלישי ותראו את זה ביום רביעי בחשבון".

עוד אמר כ"ץ כי "התוכנית הקודמת לא הייתה מדוייקת, לכן לא כל הכסף הגיע. לקחתי על עצמי לבנות תוכנית שמטפלת שנה קדימה בשכירים, בעצמאים ובבעלי העסקים". השר אף הוסיף כי הוא בקשר עם מנהיגי המחאות השונות, והוסיף כי אני מעריך את ההצעות שלהם - רפורמות, תחרות והסרת רגולציה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח בעזה: מפקד יחידת הצוללנים של חמאס נמלט לישראל

חשד: גבר זר פגע מינית בילדה בת 12 שישנה באוהל בכינרת

"מי רוצה להאכיל בדואי?": הסרטון המזעזע שרץ ברשתות החברתיות

שר האוצר ישראל כ"ץ
שר האוצר ישראל כ"ץ | צילום: חדשות 13

"צריך להחזיר את המסעדות, את מכוני הכושר את האירועים העסקיים באופן מבוקר. צריכה להיות פתיחה תחת אכיפה ולעצור את הדברים שבאמת מדבקים", המשיך שר האוצר. "זה לא יעבוד אם לא נצליח להעביר השבוא את התקציב - זה ייפגע ברפורמות שיבטיחו צמיחה. בני גנץ גם תמך בתוכנית של הצלת המשק. התוכנית לא קשורה לפוליטיקה. המפתח האמיתי להחזיר אנשים לעבודה, מעבר למענק התעסוקה, זה להצמיח את המשק ברפורמות של תחרות והסרת חסמים".

אלפי בני אדם הגיעו הערב להפגת העצמאים, השכירים ואנשי החל"ת בכיכר רבין שבתל אביב שתיערך תחת הכותרת "הזרימו את הכסף עכשיו". כאות הזדהות, יותר מאלף עסקים ייסגרו בכל רחבי הארץ. כמו כן, פוליטיקאים לא יישאו נאומים, מפני שהמחאה הינה "כלכלית א-פוליטית". לדברי המארגנים, "ההפגנה באה לבטא את המצוקה וחוסר האונים של ציבור גדול מאוד בחברה הישראלית".