מונופול בבית החולים: הקפיטריה שגובה מאות אחוזים יותר

בדיקת "ברקוד" חשפה את המחירים המופקעים בחנות הנוחות שבמרכז הרפואי כרמל בחיפה, בה נמכרים בין היתר חטיף שוקולד ב-25 שקלים וסודה ב-18. "רק שורת הרווח מעניינת את הרגולטור - וזה חמור"

זמן צפייה: 02:55

בדיקת "ברקוד" העלתה כי חנות הנוחות "רוזמרין" שבמרכז הרפואי כרמל בחיפה, נמכרים המוצרים במחירים מופקעים ובהפרשים של מאות אחוזים ממחירם בשוק. זאת, לאחר שצופה שלחה תמונה למערכת התוכנית ובה תג מחיר של 30 שקלים על חבילת ופלים "לואקר" - שבסופר עולה 13 שקלים בלבד.

כך למשל גובה החנות 25 שקלים עבור החטיף "רבע לשבע", שבסופר יעלה קצת יותר מ-8 שקלים - יותר מפי שלושה. סודה בטעמים תעלה בסופר שני שקלים וחצי, בעוד שהמבקרים בבית החולים ייאלצו להיפרד מ-18 שקלים. אם חולה נתקע ללא שמפו, הוא יצטרך לשלם 25 שקלים עבור שמפו "הוואי" בחנות, אך אותו מוצר בסופר יעלה שמונה שקלים. "הכול יקר יותר בבית חולים, זה תמיד ככה", סיפר אחד העובדים במקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:  

השף שלנו בצרפת: אסף גרניט פותח מסעדה בפריז עם מנות ירושלמיות

אמא – לא סבתא: אישה בת 73 ילדה תאומות

שנה בלעדיה: בנה ובעלה של הנרצחת מברקן מנסים לצאת לחיים חדשים

המרכז הרפואי כרמל בחיפה
המרכז הרפואי כרמל בחיפה | צילום: חדשות 13

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, אמר כי "ברור שמחירים יותר זולים הם חיוניים כדי שהאוכלוסייה שנמצאת בעת מצוקה, שהיא צרכן שבוי בבית החולים, תיפגע פחות מהתנאים הקיימים. כאשר רק שורת הרווח היא זו שמעניינת את הרגולטור הייעודי זה חמור, והוא לא ממלא את התפקיד שלו. מעבר ללדאוג להפחתת עלויות לבית החולים, עליו לדאוג לרווח הצרכנים במקום". הרשות לסחר הוגן מסרה כי תפנה למשרד הבריאות כדי לטפל בבעיה.

תגובת המרכז הרפואי כרמל: "על פי המלצות משרד הבריאות, בית החולים מחייב את זכיין הקפיטריה למכור מוצרים בסיסיים במחירים מסובסדים לטובת המבקרים והמטופלים. קפיטריית בית החולים אינה רשת שיווק ואינה מתחרה במחירי המרכולים. לרשות המבקרים עמדות מכירה נוספות בשטח בית החולים".