קרחות וטיפול כואב: הצד האפל של תעשיית השתלות השיער בטורקיה

חברת NHH משווקת ללקוחותיה טיפולים אסטתיים, על ידי רופא בבית חולים ישראלי באיסטנבול. אלא שבמציאות, הטיפולים נעשים על ידי טכנאים במרתף של מוסד טורקי. והתוצאות - דלילות בשיער וקרחות

זמן צפייה: 09:34

חברת NHH משווקת עצמה כמרפאת שיער המטפלת בהקרחה. לפי השיווק באתר בסניף בתל אביב, החברה מבצעת את הטיפולים האסתטיים בבית חולים ישראלי באיסנטבול. אלא שמדובר בקליניקה שנמצאת במרתף בית חולים פרטי שנמצא בבעלות טורקית, על פי רשם החברות הטורקי.

למעט ההבטחה לבית חולים ישראלי שלא מתקיימת, בחברה גם מבטיחים שההשתלה תתבצע על ידי רופא. עם זאת, ישראלים שעברו השתלת שיער דרך החברה העידו כי בזמן התהליך ליוו אותם טכנאים צעירים, שלא נראה שיש להם ניסיון רב בתחום.

הישראלים שהתלוננו על טיפול לקוי בשירות של NHH שילמו בין 18 ל-22 אלף שקלים וחלמו על שיער שופע. היום הם מספרים בקבוצת הווטסאפ המשותפת שלהם, שבה חברים עשרות נפגעים, על שיער דליל וקרחות, בעקבות הטיפול. כמו כן, חלקם התלוננו על כאבים שחשו בזמן ההליך.

יש לציין כי השתלת שיער היא ניתוח לכל דבר וכי באיסטנבול ישנם מאות קליניקות ומכונים. אחד ההבדלים המשמעותיים ביניהם הוא האדם שמבצע את שלבי הטיפול השונים, בין אם מדובר בטכנאים או רופאים. ד"ר מאיר כהן, ראש איגוד הפלסטיקאים סיפר על התופעה בה המתווכים של הטיפולים לעתים מוכרים טיפול לאנשים שאין להם צורך רפואי בכך: "הדבר נעשה בצורה ממוסחרת, לא על ידי רופא, אלא על ידי מתווך. הם נותנים המלצה לא נכונה, שיוצרת ציפיות לטיפול רפואי שהוא לעתים מיותר".

חברת NHH הגיבה לדברים שהובאו בכתבה: "אין בידינו אלא לדחות מכול וכול כל טענה אודות לחץ בעת המכירה. מתן הנחות אינו הפעלת לחץ והנו פרקטיקה מקובלת. חברתנו עובדת עם בית חולים נבחר באיסטנבול, אשר בעליו יהודי. נערך תיאום ציפיות עם כל מטופל כאשר לאחריו נחתם הסכם שבו מפורטים הטיפולים וציפיות ההצלחה.

סף הכאב של כל אדם הוא אישי וסובייקטיבי. אנו מצרים כי מרבית המרואיינים בחרו לפנות בעילום שם, באשר יש בכך טעם לפגם. אשר למר יוסף חליווה, הרי אין בהסכם עימו כל הבטחה להשבת מראהו למראה שבו היה בגיל 16. מצבו שופר ושונה והוא מצוין לכל דעה".