הממשלה אישרה: התו הירוק במתחמי המסחר יוחלף בתו סגול מחמיר

לאחר מחאת מרכזי הקניות הממשלה אישרה במשאל טלפוני את שינוי מדיניות התו הירוק. בין השינויים - תתאפשר ישיבה במתחמי האוכל, והגבלת התפוסה בחנויות תוגדל. במקביל, רה"מ בנט שוקל לחזור למדיניות בדיקות ה-PCR למי שנחשף לנדבק בקורונה

קורונה, ישראל, קניון, תקנות, סגר, תו ירוק
קניון בימי הקורונה | צילום: רויטרס

ההנחיות החדשות שאושרו היום (שני) על ידי השרים כוללות בין היתר מגבלת תפוסה בחנויות בגודל 100 מטר ומעלה של 15 מטר לאדם - במקום כניסה לפני התו הירוק, והגבלה של 7 מטר לאדם בחנויות קטנות יותר - במקום הגבלה של 15 מטר לאדם.

בנוסף, תתאפשר ישיבה במתחמי מזון במרכזי הקניות על פי כללי התו הירוק - לעומת ההנחיה שהייתה עד כה לפיה לא תתאפשר ישיבה כלל. כמו כן, על מפעיל הקניון להפעיל סדרנים מטעמו שידאגו להזכיר למבלים על שמירת הנחיות הקורונה, לרבות עטיית מסכה במקום סגור. כמו כן, יהיה על בעל המקום לבצע החלפת אוויר אחת לשעה.

קורונה, משטרה, ישראל, קניון, שוטרים, תקנות, סגר, תו ירוק
שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה בקניון | צילום: רויטרס

בתוך כך, אמש פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל לחזור למדיניות בדיקות ה-PCR למי שנחשף לנדבק בקורונה. בנוסף, ראש הממשלה הנחה להוסיף מאות עמדות בדיקה ולהכניס ספקי בדיקות נוספים, כדי להקל על העומס במתחמי הבדיקות. מהלכים אלו מגיעים ברקע הביקורת על השינויים הרבים במדיניות בדיקות ה-PCR והאנטיגן.

כמו כן, התייחס ראש הממשלה בפוסט בפייסבוק לעלייה החדה בתחלואה, והזהיר כי לפי תחזיות שהוצגו בישיבת הממשלה, בגל הנוכחי יידבקו בקורונה 4-2 מיליון ישראלים. בנוסף, הוא הסביר את השינוי במדיניות הבדיקות: "בהיקפים כאלה של נדבקים ושל בדיקות, הבנו שלא נוכל לאפשר לכולם בדיקות PCR. אין מספיק קיבולת במעבדות, התשובות יתעכבו, ובינתיים – האדם עלול להדביק את סביבתו".