מחר: הקבינט הכלכלי ידון באופן חלוקת המענקים לציבור

נתניהו, גנץ, כץ ופרץ ייפגשו ב-08:30 בעניין מודל תוכנית "מענק לכל אזרח". נערכה התייעצות מקדימה בהשתתפות היועץ הכלכלי לרה"מ כדי לגבש תוכנית. מסתמן: רווקים יקבלו מענק מופחת

זמן צפייה: 04:03

הקבינט הכלכלי יתכנס מחר (שני) במטרה לדון על אופן חלוקת המענקים לציבור במסגרת תוכנית "מענק לכל אזרח" עליה הצהיר רה"מ לפני כמה ימים. הקבינט כולל את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ.

על פי המתווה המסתמן, חלק מהמענק ישולם באופן אוניברסלי כפי שרצה נתניהו, וחלקו אחר ישולם באופן פרוגרסיבי כדי למקד את הסיוע באוכלוסיות החלשות. מסתמן כי רווקים יקבלו מענק מופחת של 400-500 ש"ח, ועם הכסף שייחסך יתמכו יותר במשפחות שנפגעו מהמשבר. הרעיון לעת עתה לא מוסכם על הליכוד, ויוכרע סופית רק בהתייעצות השרים עם נתניהו מאוחר יותר בערב.

לקראת הפגישה, התקיימה התייעצות מקדימה על המודל המענקים בהשתתפות היועץ הכלכלי לרה"מ פרופ' אבי שמחון, כץ, גנץ ופרץ. עמדת משרד ראש הממשה היא להטיל מס על המענקים למי שמשתכרים מעל 53,000 ש"ח בחודש כדי לצמצם את ההטבה למשפחות שכלל לא נפגעו מהמשבר.

עמדת כחול-לבן והעבודה היא כי יש לצמצם את סכום החלוקה האחיד לכל משפחה, ולהשתמש במחצית או ברוב הכסף כתוספת חד פעמית למקבלי הקצבאות הקיימות: אבטלה, נכות, זקנה ומענק עצמאים - וכך לטענתם הכסף יגיע לנפגעי המשבר שבאמת זקוקים לו. מטרת הפגישה המקדימה היא לגבש מודל ביניים שיובא לאישור השרים בישיבה הערב. ייתכן כי הכרעה בנושא תתקבל רק מחר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ועדת הקורונה דורשת: פתיחת חופי ים בסופ"ש, מתווה לחדרי כושר

העימות בממשלה: "בגל הראשון הדברים עבדו מצוין בלי האחדות"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר נגיד בנק ישראל התייחס לתוכנית בישיבת ממשלה ואמר כי "במצב הנוכחי, ובפרט בהינתן רשת הביטחון שעליה הוכרז בשבוע שעבר, ראוי לטייב את חבילת הצעדים להגדלת הביקושים, כך שתהיה ממוקדת יותר במקומות שתומכים בהם בעוצמה הרבה ביותר. ככל הניתן, רצוי גם לכלול צעדים שיתמכו בהתאוששות מתמשכת של המשק ובהתייעלותו".

"המשבר עוד עלול להחמיר, בפרט בחודשי הסתיו והחורף, וצריך לשמור תחמושת - גם במונחים פיננסיים וגם במונחי האמון לו אנו זוכים בשווקים. השווקים ישפטו אותנו לא רק על פי גודל החוב, אלא גם על פי איכות השימוש בסכומים שאנו מקצים למאבק בקורונה", ציין.